آشنایی دانش‌آموزان تبریزی با “حمل‌ونقل و ترافیک شهری”
آشنایی دانش‌آموزان تبریزی با “حمل‌ونقل و ترافیک شهری”

شهردار تبریز از آموزش مسائل مربوط به حمل و نقل و ترافیک شهری در قالب آموزش‌های شهروندی برای دانش آموزان تبریزی خبر داد. به گزارش شهریار، ایرج شهین باهر با اعلام این خبر اظهار داشت: کتب آموزش‌ شهروندی همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید برای ۳۴۰ هزار دانش آموز تبریزی تدریس می‌‍‌شود که موضوع «حمل و […]

شهردار تبریز از آموزش مسائل مربوط به حمل و نقل و ترافیک شهری در قالب آموزش‌های شهروندی برای دانش آموزان تبریزی خبر داد.

به گزارش شهریار، ایرج شهین باهر با اعلام این خبر اظهار داشت: کتب آموزش‌ شهروندی همزمان با آغاز سالتحصیلی جدید برای ۳۴۰ هزار دانش آموز تبریزی تدریس می‌‍‌شود که موضوع «حمل و نقل و ترافیک شهری» نیز یکی از مهمترین محورهای این آموزش‌ها خواهد بود.

او از مشکل ترافیک به عنوان یکی از معضلات مهم در کلانشهرها نام برده و افزود: در سال های اخیر افزایش وسایل نقلیه در شهرها منجر به گره‌های ترافیکی در خیابان ها شده که این مشکل در شهرهای بزرگ با جمعیت زیاد مشهودتر است.

شهردار تبریز ادامه داد: هر چند همه ساله با آغاز مهرماه شاهد افزایش ترافیک هستیم ولی اجرای طرح های فرهنگی مثل دانش آموزان همیار پلیس که نتایج و بازخورد خوبی در کنترل ترافیک داشته، بسیار موثر بوده است.

ایرج شهین باهر با تاکید بر اینکه در فرآیند آموزش شهروندی هم مربی و هم دانش آموزان در حال یادگیری، مشارکت و گفتمان مستمر خواهند بود، گفت: این آموزش‌ها که در تمام مقاطع تحصیلی از آمادگی تا پایان دبیرستان را در بر می‌گیرد، در طولانی مدت می‌تواند آثار فرهنگی خوبی به همراه داشته باشد.

او ادامه داد: شهرداری تبریز با همکاری آموزش و پرورش استان در صدد است با بهره گیری از آموزش های شهروندی در محورهای مختلف، راهبردهای توسعه شهری را به طوری کیفی و مناسبی هموارتر سازد.

ایرج شهین باهر خاطرنشان کرد: این مجموعه در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان در محورهای مختلف شهروندی تدوین و تنظیم شده است. حقوق شهروندی، خدمات شهری و فضای سبز، توسعه پایدار و محیط زیست، معماری و شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، اوقات فراغت، ورزش، خلاقیت، پدافند غیرعامل و تکنیک‌های آموزشی از جمله موضوعات مورد بحث در این مجموعه است