آزمون اولین دوره آموزشی میانجیگری در ۱۵ استان کشور برگزار شد
آزمون اولین دوره آموزشی میانجیگری در ۱۵ استان کشور برگزار شد

خبرگزاری میزان – آزمون اولین دوره آموزشی میانجیگری در ۱۵ استان کشور در روز جمعه مورخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.  تعداد شرکت کنندگان در این مرحله ۵۶۰ نفر از ۱۵ استان بودند که استان تهران با ۱۳۷ نفر بیشترین و بعد از آن اصفهان با ۷۱ متقاضی و خراسان رضوی با ۶۴ متقاضی در […]

خبرگزاری میزان – آزمون اولین دوره آموزشی میانجیگری در ۱۵ استان کشور در روز جمعه مورخ ۷ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد.

 تعداد شرکت کنندگان در این مرحله ۵۶۰ نفر از ۱۵ استان بودند که استان تهران با ۱۳۷ نفر بیشترین و بعد از آن اصفهان با ۷۱ متقاضی و خراسان رضوی با ۶۴ متقاضی در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

استان‌های قزوین، سمنان و زنجان هم با ۱۰ شرکت کننده کمترین استان‌ها به لحاظ آمار بودند.

بنابراین گزارش، بر اساس آیین نامه میانجیگری در امور کیفری، متقاضیان از میان معتمدان محلی یا دانش آموختگان رشته‌های مختلف با اولویت مددکاری اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی، جامعه شناسی، حقوق و فقه و مبانی حقوقی هستند پذیرش می‌شوند و لذا برای اینکه برای آن دسته افراد که دارای دانش حقوقی دارند مهارت‌های حرفه‌ای در مذاکره، تکنیک‌های حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش آموزش داده می‌شود و نیز برای متقاضیانی که در رشته‌های دیگر تحصیل نموده اند دانش و اطلاعات حقوقی لازم ارائه داده شود. اولین دوره آموزشی برای توانمند سازی به تناسب با نوع فعالیت، تحصیلات و پتانسیل‌های آن‌ها با استفاده از اساتید برجسته کشور برگزار گردید.

انتهای پیام/