آزادی بیش از ۲۰۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد با کمک خیرین استان قزوین
آزادی بیش از ۲۰۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد با کمک خیرین استان قزوین

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا هر شخصی در انجام اقدامات خیر خواهانه و همچنین در احسان و نیکی تلاش کند، اظهار کرد: امسال نیز مثل هر سال از اول ماه مبارک رمضان کاروان احسان و نیکوکاری حرکت کرده است […]

خبرگزاری میزان – حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بهترین فرصت است تا هر شخصی در انجام اقدامات خیر خواهانه و همچنین در احسان و نیکی تلاش کند، اظهار کرد: امسال نیز مثل هر سال از اول ماه مبارک رمضان کاروان احسان و نیکوکاری حرکت کرده است و آن چه که مهم است شرکت در این کاروان نیکوکاری است و مقدار مبلغ کمک مهم نیست.

وی بر کمک به خانواده‌های زندانیان تاکید کرد و گفت: تحت هیچ شرایطی نباید خانواده‌های زندانیانی که به لحاظ مالی در گرفتاری هستند را فراموش کرد و به هر بهانه‌ای باید در حد توان به آن‌ها کمک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی اذعان نمود: یکی از مصادیق کمک به محرومان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی است و در این راستا باید با به کارگیری ظرفیت مجموعه‌های مختلف اقدامات اثرگذاری را به انجام رساند.

وی با اشاره به این که بزرگترین خیرین خود طلبکاران هستند، گفت: از سال گذشته تا ابتدای ماه مبارک رمضان امسال برای آزادسازی ۲۱۳ نفر از مددجویان جرایم غیر عمد که ۹ نفر آنان زن بودند، حدود مبلغ ۵۰ میلیارد تومان نیاز بود که ۵۰ درصد از این مبلغ را خود طلبکاران گذشت کردند.

مقام ارشد قضایی استان افزود: قریب ۵/۱ میلیارد تومان از این مبلغ از طریق نقدینگی خود محکومین، قریب ۱۱ میلیارد تومان از طریق حکم اعسار و مجموعا قریب ۱۰ میلیارد تومان با کمک ستاد دیه استان و کشور به صورت بلاعوض و مع العوض وام فراهم شد و اگر کمک خیرخواهانه مردم استان نبود زمینه آزادسازی این تعداد از مددجویان فراهم نمی‌شد.

وی در کنار کمک به مدجویان جرایم غیر عمد از خیرین استان خواست تا مددجویانی را هم که به عمد مرتکب جرمی شده اند، ولی از افتادگان و کم برخورداران بوده و در جریان اجرای حکم و تحمل مجازات اصلاح گردیده و مورد تایید مراجع قانونی و دستگاه قضایی هستند را نیز مورد حمایت قرار دهند و در خصوص رد مال با مراجعه به دادستان‌ها و مسئولین قضایی حوزه‌های قضایی در حد توان کمک کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین اظهار داشت: امیدواریم هر سال بیشتر از قبل شاهد شکوفایی این کار خداپسندانه و نوع دوستانه باشیم تا هم مددجویان را به آغوش گرم خانواده بازگردانیم و از طرفی دیگر هم حق اولیای دم و طلبکاران را بتوانیم پرداخت کنیم تا آن‌ها نیز از مشکلات مالی رهایی یابند.

انتهای پیام/