آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و شیخ استخاره
آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی و شیخ استخاره

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی، گفت: همانطور که میدانید ایشان ادعا میکرد افرادی هستند که حاضرند برایش پول بفرستند، آخرین اقدامی که شده این است که مسافرت‌های زیادی انجام شد اما هنوز پولی گرفته نشده است. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فرس،  حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی […]

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی، گفت: همانطور که میدانید ایشان ادعا میکرد افرادی هستند که حاضرند برایش پول بفرستند، آخرین اقدامی که شده این است که مسافرت‌های زیادی انجام شد اما هنوز پولی گرفته نشده است.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فرس،  حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه در صد و سی و پنجمین نشست خبری خود  در پاسخ به این سوال که پرونده بابک زنجانی به کجا رسیده است؟ اظهار داشت: همانطور که میدانید ایشان ادعا میکرد افرادی هستند که حاضرند برایش پول بفرستند، آخرین اقدامی که شده این است که مسافرت‌های زیادی انجام شد اما هنوز پولی گرفته نشده است.

وی افزود: اخیراً هم جلسه ای برگزار شد که متهم و وکیلش حاضر بودند، پس از گفت‌‌وگو باز هم قراردادی نوشته و قرار شد هیأتی به یکی از کشورها اعزام شوند، قرار است هفته بعد این اتفاق بیافتد و ببینند چیزی وصول می‌شود یا نه.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: قرار دیگری هم بود که برعلیه برخی ها در خارج از کشور اقامه دعوا شود که وکیل گرفته شده تا برخی کارها انجام گیرد. من نظرم این بود که باید یک وقت انتهایی اعلام شود زیرا تا الان به چند کشور سفر شده و من فکر می‌کنم ایشان ادعایش صادق نیست، باید یک وقتی تعیین شود که اگر تا آن زمان اقدامی نشد تصمیم دیگری بگیریم.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که موضوع رشوه توتال و محکومیت آن اثبات شده است،‌ اما چرا در ایران در این خصوص کاری صورت نگرفته و افراد و مسئولان داخلی محاکمه نشده‌اند، گفت: معمولا اگر‌ چنین چیزی باشد و خلاف قانونی شده باشد دادستانی کل کشور ورود خواهد کرد، در پرونده مهدی هاشمی موضوع استات اویل بود نه توتال که رسیدگی هم شد.

وی در خصوص سامانه مهاب و وجود حساب‌های نامشخص و نامعلوم و اینکه این حساب ها عامل وقوع پولشویی است، گفت: این سوال را باید از همتی و بانک مرکزی پرسید اما اگر بانک تخلفی کرده باشد و به پولشویی مشکوک باشد، باید وزارت اقتصاد این موضوعات را گزارش کند که اگر اعلام کنند ما ورود خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که سرنوشت عیسی شریفی در چه مرحله ای است و چرا دادسرای نظامی به آن رسیدگی می‌کند، گفت پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و اگر به مرحله دادگاه رسید خبر می دهیم. هنوز پرونده به دادگاه نرفته است

اژه ای در خصوص این سوال که مجید جعفری تبار حکم قطعی گرفته و پرونده اش برای اجرا رفته است گفت: پرونده در دادسرای روحانیت است و‌ خبر جدیدی در این خصوص ندارم.

وی در پاسخ به این سوال که وزیر خارجه انگلیس در هفته های اخیر ما را تهدید کرده و خواستار آزادی نازنین زاغری شده است گفت: اولاً که غلط کرده تهدید کرده، دوماً  آزاد کردن یا آزاد نکردن زاغری ربطی به دخالت آنها ندارد.