آخرین وضعیت طرح “فاصله‌گذاری اجتماعی” در آذربایجان شرقی
آخرین وضعیت طرح “فاصله‌گذاری اجتماعی” در آذربایجان شرقی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، آخرین وضعیت اجرای طرح تقویت فاصله‌گذاری اجتماعی را در استان تشریح کرد.

به گزارش قلم پرس، علیار راستگو با بیان این‌که اجرای این طرح، از بامداد جمعه، هشتم فروردین، همزمان با سراسر کشور در تمام شهرهای استان آغاز شده است، افزود: ۱۱ دستگاه و سازمان در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به این‌که این طرح تا ۲۰ فروردین اجرا می‌شود، گفت: در این طرح، ورود افراد غیربومی به داخل شهرها ممنوع است و برای متخلفان، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو در نظر گرفته شده است.

وی با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی و پلیس راهور و همچنین همراهی خوب مردم در اجرای این طرح، گفت: این طرح در ۷۲ نقطه استان و با فعالیت شبانه‌روزی ۱۵۰۰ نیروی فعال اجرا می‌شود و براساس گزارش فرمانداران تاکنون به خوبی اجرا شده است.

راستگو خاطرنشان کرد: در دو روز گذشته، ۲۵ هزار مورد تذکر به خودروهایی که قصد تردد داشته‌اند داده شده و از این میان، تنها ۴ دهم درصد منجر به اعمال جریمه شده است.

وی تأکید کرد: این موضوع نشان‌دهنده همراهی خوب مردم در اجرای این طرح است و از رسانه‌ها انتظار داریم که با انتشار برخی اخبار غیرواقعی، این همراهی و زحمات دستگاه‌ها را نادیده نگیرند.

وی با بیان این‌که محدود کردن فعالیت صنوف، از دیگر محورهای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است، افزود: در مدت اجرای این طرح تنها فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه‌های پزشکی و دامپزشکی، سوپرمارکت‌ها و مراکز توزیع میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های مواد غذایی و پروتئینی، جایگاه‌های سوخت، واحدهای تعمیرات منازل، واحدهای تهیه غذای خانگی، خشکشویی‌ها، دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر الکترونیک خدمات قضایی مجاز به فعالیت هستند و فعالیت بقیه صنوف ممنوع است و واحدهای متخلف به مدت یک ماه پلمب می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی ااخبار مربوط به تعطیلی جایگاه‌های سوخت را تکذیب کرد و افزود: از زمان آغاز اجرای این طرح، ۲۱۰۰ مورد تذکر به صنوف مختلف در استان داده شده و ۹۵ واحد متخلف پلمب شده است.

وی هم‌چنین از تعطیلی اماکن عمومی در مدت اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: پارک‌ها، بوستان‌ها، تفرج‌گاه‌ها، استخرها و باشگاه‌های ورزشی، مراکز تجاری و پاساژها در این مدت تعطیل خواهند بود و دستگاه‌های اداری و بانک‌ها نیز با یک سوم از جمعیت شاغل خود فعالیت خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی همچنین از مردم استان خواست که توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند و همچنان در خانه‌های خود بمانند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا