آثار انتخاب مردم در ۲۸ خرداد در سطوح مختلف زندگی مردم دیده خواهد شد
آثار انتخاب مردم در ۲۸ خرداد در سطوح مختلف زندگی مردم دیده خواهد شد

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان در از نشست هماهنگی ستاد مرکزی نظارت با هیات‌های نظارت بر انتخابات طی سخنانس اظهار داشت:  انتخابات ریاست جمهوری به ویژه به دلیل مقام و اختیاراتی که رئیس جمهور دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. وی افزود: آثار انتخاب مردم در ۲۸ […]

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان در از نشست هماهنگی ستاد مرکزی نظارت با هیات‌های نظارت بر انتخابات طی سخنانس اظهار داشت:  انتخابات ریاست جمهوری به ویژه به دلیل مقام و اختیاراتی که رئیس جمهور دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: آثار انتخاب مردم در ۲۸ خرداد در سطوح و حوزه‌های مختلف زندگی مردم، دیده خواهد شد.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان در ادامه عنوان کرد: نحوه نظارت ما باید به گونه ای باشد که عنوان نظارت موثر در فعالیت‌مان، صادق باشد؛ ما باید از رای مردم و انتخابات واقعی مراقبت کرده و بر حق انتخاب مردم نظارت کرده و آن را پاس بداریم و از حق الناس مراقبت کرده و از تک تک آرای مردم، محافظت کنیم.

ره پیک اضافه کرد: نظارت موثر و اطمینان بخشی به مردم که رای آنها به معنای واقعی در تعیین سرنوشت آنها تاثیر دارد، یکی از عوامل توسعه مشارکت است. وظیفه ما این است که در چارچوب قانون و با رعایت بی طرفی، وظایف خود را انجام دهیم.

وی تصریح کرد: آنچه که باید از ناظران شورای نگهبان حس شود، بی طرفی، رعایت انصاف و اخلاق و همچنین رعایت قانون است.

قائم مقام دبیر شورای نگهبان همچنین یادآور شد: امسال به دلیل شرایط کرونایی، انتخابات یک ساعت زودتر یعنی ساعت ۷ صبح روز جمعه شروع می‌شود؛ همه باید شرایط اخذ رای از مردم در ساعت اعلام شده را فراهم کنند و این از مصادیق حق الناس است.

در ادامه محمدحسن صادقی مقدم معاون اجرایی شورای نگهبان اظهار داشت: ما به عنوان خدمتگذاران در بخش نظارت، در حال صیانت از کار بزرگی هستیم که مردم آنرا ان شا الله در روز جمعه انجام خواهند داد.

وی عنوان کرد :‌ما دقیقا می دانیم که از چه چیزی مراقب و صیانت می کنیم، محاسبات اتاق فرماندهی دشمن، در روز جمعه شکست خواهد خورد.

صادقی مقدم بیان کرد: همه‌ی ما در روز جمعه با رعایت بی طرفی و قانون پا به میدان اخذ رای خواهیم گذاشت.

انتهای پیام/