هاآرتص: توافق ایران و چین، شکست استراتژی ترامپ و نتانیاهو را نشان داد
هاآرتص: توافق ایران و چین، شکست استراتژی ترامپ و نتانیاهو را نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «هاآرتص» شامگاه سه‌شنبه در یادداشتی به قلم «آلون پینکاس» به بررسی امضای سند راهبردی بین ایران و چین پرداخته و نوشت این توافق نشانه دیگری از «شکست ملال‌انگیز» استراتژی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه تهران بود. در ابتدای این یادداشت ضمن اشاره […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه «هاآرتص» شامگاه سه‌شنبه در یادداشتی به قلم «آلون پینکاس» به بررسی امضای سند راهبردی بین ایران و چین پرداخته و نوشت این توافق نشانه دیگری از «شکست ملال‌انگیز» استراتژی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه تهران بود.

در ابتدای این یادداشت ضمن اشاره به اهمیت و پتانسیل ژئوپلتیکی که سند راهبری ایران و چین دارد، آمده است: «همکاری استراتژیک جامع بین چین و ایران، شاهدی بر شکست رویکرد سیاست خارجی آمریکا و اسرائیل است».

هاآرتص با بیان اینکه نتانیاهو یکی از کسانی بود که قویاََ از سیاست فشار حداکثری ترامپ بر ایران استقبال و حمایت کرد، نوشت: «اما ایران اکنون ۱۲ برابر از چیزی که در توافق هسته‌ای بود، اورانیوم غنی‌شده ذخیره کرده است. توافق راهبری جامعی با چین امضا کرده است. حضور نظامی نیابتی در جنوب بلندی‌های جولان و نزدیک مرز اسرائیل دارد».

نویسنده این یادداشت، نتایج سیاست فشار حداکثری ترامپ و نتانیاهو را به طرز «خجالت‌آوری حداقلی» توصیف کرده و افزود: «بعلاوه، ایالات متحده اکنون در حال پایه‌گذاری اصول و فرمولی برای بازگشت به توافق هسته‌ای است».

این روزنامه صهیونیستی با ابراز نگرانی سند راهبردی تهران و پکن، تحلیل کرد: «از یک دیدگاه، توافق ۲۵ ساله‌ی ۴۰۰ میلیارد دلاری بین چین و ایران که شامل بندهای مربوط به حوزه‌های انرژی و نظامی نیز هست، نباید هرگز از سوی آمریکا و اسرائیل ساده انگاشته شده یا نادیده گرفته شود؛ حتی اگر تا دو سال دیگر هم اجرایی نشود. این توافق نشان داد که ایران از فروپاشی بر اثر تحریم‌های سخت اعمال شده توسط آمریکا بعد از خروج یکجانبه ترامپ از توافق هسته‌ای، بسیار فاصله دارد».

در حال تکمیل…