رهایی ۶۱ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف فارس
رهایی ۶۱ محکوم به قصاص از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف فارس

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در گفتگو با میزان با اشاره به افزایش میزان رضایتمندی و امیدواری مردم نسبت به دستگاه قضا در دوران تحول قوه قضائیه گفت: به همت قضات و کارکنان دادگستری استان ضمن کاهش آمار جرائم خشن و امنیتی، در جرائم خرد، با کاهش روبرو بوده و در مجموع استان فارس از […]

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی در گفتگو با میزان با اشاره به افزایش میزان رضایتمندی و امیدواری مردم نسبت به دستگاه قضا در دوران تحول قوه قضائیه گفت: به همت قضات و کارکنان دادگستری استان ضمن کاهش آمار جرائم خشن و امنیتی، در جرائم خرد، با کاهش روبرو بوده و در مجموع استان فارس از نظر امنیت درجایگاه مطلوبی قرار دارد.

رئیس کل دادگستری فارس در ادامه ضمن قدردانی از آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در خصوص پیگیری لایحه شورا‌های حل اختلاف گفت: در صورت تأیید لایحه شورا‌های حل اختلاف در آینده نزدیک شاهد جذب بخشی از همکاران مجموعه شورا‌های حل اختلاف خواهیم بود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس ادامه داد: با اهتمام اعضا و کارکنان مجموعه شورا‌های حل اختلاف استان فارس در سال گذشته ۶۱ فقره پرونده قتل به صلح و سازش ختم شده است.

رئیس دادگستری استان فارس ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های اعضای شورا‌های حل اختلاف در حل و فصل دعاوی و اختلافات از طریق صلح و سازش، اقدام خانواده‌های اولیاء دم در ترویج فرهنگ عفو و گذشت در جامعه را باارزش و اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: گذشتی که از روی قدرت باشد، نه به خاطر ضعف، بسیار ارزشمند است؛ چرا که گذشت کار بزرگان و اولیای خداست. کسی‌که امداد و نصرت خدا با او همراه نباشد، نمی‌تواند گذشت کند.

انتهای پیام/