تسریع در صدور آرای متقن با اجرای سند تحول قضایی
تسریع در صدور آرای متقن با اجرای سند تحول قضایی

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم در سفر به لرستان که امروز دهم فروردین‌ماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وظایف ما در دیوان عالی کشور ایجاد وحدت رویه بین دادگاه‌هاست به ویژه زمانی که نظرات دادگاه‌ها در موضوع خاصی اختلاف دارد حل اختلاف و ایجاد وحدت رویه بر عهده دیوان عالی کشور است. […]

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم در سفر به لرستان که امروز دهم فروردین‌ماه صورت گرفت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وظایف ما در دیوان عالی کشور ایجاد وحدت رویه بین دادگاه‌هاست به ویژه زمانی که نظرات دادگاه‌ها در موضوع خاصی اختلاف دارد حل اختلاف و ایجاد وحدت رویه بر عهده دیوان عالی کشور است.

وی با اشاره به ابلاغ و اجرای سند تحول قوه قضائیه، تصریح کرد: در اجرای این سند یک تلاش مضاعفی طی سالجاری در قوه قضائیه صورت خواهد گرفت.

رئیس دیوان عالی کشور خاطرنشان کرد: با اجرای این سند اطاله دادرسی به حداقل ممکن می‌رسد و زمان رسیدگی کم شود و به دنبال این هستیم که احکام از استحکام بهتری برخوردار باشند.

مرتضوی اضافه کرد: در دیوان عالی کشور هم یک تحول خوبی صورت گرفته است و موجودی پرونده‌های ما از ۱۲ هزار پرونده در دو سال پیش به ۴۰۰۰ پرونده کاهش یافته است.

وی بیان کرد: کار پیگیری ایجاد وحدت رویه بین دادگاه‌ها نیز به روز انجام می‌شود و در اجرای سند تحول دستگاه قضائی تلاش خواهیم کرد در جهت نفع مردم، کرامت و تسهیل کار مردم حرکت کنیم.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: با اجرایی شدن سند تحول قوه قضاییه تمام تلاش دست اندر کاران این است که در رسیدگی به مشکلات مردم تسریع شود و در کنار صدور آرای متقن زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش یابد.

انتهای پیام