عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: بر اساس حسابرسی سال ۹۶ یکی از قطعهسازان ۴۰۰میلیارد به خودروسازان بدهکار است.این بدهی مربوط به تامین قطعات خودرو هایی بود که امروز بصورت ناقص در پارکینگ ها خاک میخورند. به گزارش قلم پرس، نادر قاضیپور در خصوص کاهش ۴۶ درصدی تولید خودرو در کشور در مقایسه با ماه گذشته، […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس: بر اساس حسابرسی سال ۹۶ یکی از قطعهسازان ۴۰۰میلیارد به خودروسازان بدهکار است.این بدهی مربوط به تامین قطعات خودرو هایی بود که امروز بصورت ناقص در پارکینگ ها خاک میخورند.
به گزارش قلم پرس، نادر قاضیپور در خصوص کاهش ۴۶ درصدی تولید خودرو در کشور در مقایسه با ماه گذشته، اظهار داشت:دود تحریمهای آمریکا بیشتر از آتش آن چشم ما را سوزانده است، تحریمها ۱۰ درصد در شرایط اقتصادی اثرگذاری دارد اما خود تحریمیها، بخشنامهها و دستورالعملهای زائد ۹۰درصد اثر گذاری دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش تولید خودرو به ماندن قطعات در گمرک و عدم مدیریت بر میگردد، گفت: تامین قطعات از یک نفر منجر به انحصاری شدن بازار تامین قطعات منجر میشود و آن فرد تا زمانیکه قیمتها افزایش پیدا نکند محصولات وارداتی خود را به بازار عرضه نمیکند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چندین سال است که قطعه سازان از خودروسازان طلبکاران هستند اما قطعهسازان انگشت شماری وجود داردند که خودروسازان از آنها طلبکار هستند، ادامه داد: بر اساس حسابرسی سال ۹۶ یکی از قطعهسازان ۴۰۰میلیارد به خودروسازان بدهکار است.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تمامی کاهش تولید خودرو به واسطه تحریمها نیست و خود ما در بخش زیادی از آن مقصر هستیم، خاطرنشان کرد: ایرانخودرو و سایپا بنگاه اقتصادی هستند نه بنگاه سیاسی، ۴۰ هزار قطعه سنسور خودرو در گمرک متوقف شده بود و خودروهای تولیدی به دلیل کمبود این قطعه به مردم تحویل داده نمیشد./