برندسازی تولیدات عشایری؛ راهکار ارتقای کیفیت زندگی عشایر
برندسازی تولیدات عشایری؛ راهکار ارتقای کیفیت زندگی عشایر
مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: برنامه‌ ریزی هایی برای برندسازی محصولات عشایری، به‌ویژه پنیر قره‌داغ، انجام شده است.

به گزارش قلم پرس، علی سبزیچی در دیدار با سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: حفظ هویت فرهنگی عشایر، برندسازی محصولات و بهبود معیشت آنان در اولویت قرار دارد.

وی افزود:برنامه‌های جدیدی برای برندسازی پنیر عشایر قره‌داغ و ارتقای کیفیت محصولات دامی در دستور کار است که می‌تواند تأثیر مثبتی بر زندگی عشایر داشته باشد.

مدیر کل امور عشایر استان آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه حفظ سبک زندگی عشایر برای پاسداشت هویت ضروری است اظهار کرد: قشلاق‌های استان آذربایجان شرقی بیشتر به شکل روستا هستند و از این نظر با سایر مناطق کشور تفاوت دارند، در حالی که ییلاق‌ها مشابه سایر استان‌ها در چادر و اوبا قرار دارند.

علی سبزیچی همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت‌های بیوتکنولوژی شمال غرب خبر داد و گفت: این همکاری‌ها با هدف کاهش بار میکروبی و ارتقای کیفیت محصولات دامی انجام می‌شود که نقش مؤثری در افزایش کیفیت محصولات عشایری خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم اصلاح دستورالعمل‌های خانه بهداشت، بر ضرورت منطقه‌بندی دقیق‌تر و ارائه خدمات بهداشتی کارآمدتر به عشایر تأکید کرد.