منشا ۹۲ درصد آلودگی هوای تبریز منابع متحرک است
منشا ۹۲ درصد آلودگی هوای تبریز منابع متحرک است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: سهم آلودگی هوا از منابع مختلف شامل منابع متحرک ۹۲ درصد و منابع ثابت ۸ درصد است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی عصر امروز در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در خصوص پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط […]



مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: سهم آلودگی هوا از منابع مختلف شامل منابع متحرک ۹۲ درصد و منابع ثابت ۸ درصد است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، شهنام اشتری مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی عصر امروز در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان در خصوص پیگیری‌های اداره کل حفاظت محیط زیست  برای اجرای  قانون هوای پاک، دلایل ایجاد آلودگی هوای کلانشهر تبریز، اقدامات استاندارد، شهرداری و پلیس راهور در زمینه هوای پاک توضیحاتی ارائه کرد.

 وی گفت: طبق قانون هوای پاک، بیش از ۲۰ دستگاه، مسئول اجرای این قانون هستند قانونی که باید موجب کاهش آلودگی هوا و تامین هوای پاک برای شهروندان باشد.

اشتری ادامه داد: سهم آلودگی هوا از منابع مختلف شامل  منابع متحرک ۹۲ درصد و منابع ثابت ۸ درصد است.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همچنین افزود: تکالیف اداره کل استاندارد در خصوص قانون هوای پاک شامل ماده ۱۸ قانون هوای پاک  و  ماده ۷ قانون تقویت نظام توسعه استاندارد است.

وی سهم شهرداری را مطابق  ماده ۹، ۱۰و ۲۲ قانون هوای پاک بطور کلی شامل نوسازی  و توسعه ناوگان  حمل و نقل عمومی شهری، مدیریت فضای سبز و کمربند سبزکلانشهر تبریز،  تشدید نظارت برمراکز معاینه فنی خودروها ، احصاء درآمدهای حاصل از ماده ۶ و هزینه کرد در موارد مذکور در قانون هوای پاک توصیف کرد.

اشتری همچنین در این جلسه  با تاکید برتکالیف پلیس راهور در قانون هوای پاک  ارائه گزارش جرائم راهنمایی و رانندگی ذیل قانون هوای پاک با پیگیری ایجاد حساب درآمدی جداگانه در خزانه داری کل کشور برای کلیه درآمدهای حاصل از قانون من جمله جرایم راهنمایی و رانندگی،  درآمد حاصل از فروش مجوز ورود به محدوده ممنوعه تردد توسط شهرداری ها و درآمد حاصل از انجام معاینه فنی خودروها،  ایجاد زیرساخت و تخصیص کد جریمه رانندگی ذیل قانون هوای پاک فاقد معاینه فنی،  ورود غیرمجاز به محدوده کاهش آلاینده ها،  ورود وسایل نقلیه کاربراتوری به محدوده کاهش آلاینده ها،  نصب دوربین های نظارتی درون و برون شهری، تبدیل ناوگان موتورسیکلت از بنزینی به برقی در شهرهای دارای اولویت دار،  بکارگیری وسایل نقلیه نیمه سنگین و سنگین با شرایط  گازسوز، برقی، دیزلی با عمر کمتر از ۵ سال یا دارای فیلتر دوده استاندارد را از اولویتها دانست. 

پایان پیام/