نمایندگان منصفانه در مورد استیضاح نظر بدهند/تهمت را نباید از پشت تریبون مجلس گفت ما مسلمان هستیم
نمایندگان منصفانه در مورد استیضاح نظر بدهند/تهمت را نباید از پشت تریبون مجلس گفت ما مسلمان هستیم

نایب رییس مجلس گفت: نمایندگان باید منصفانه در مورد استیضاح نظر بدهند و اعتبار و عزت مجلس به این امر است نه به فشار و جبر. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار […]

نایب رییس مجلس گفت: نمایندگان باید منصفانه در مورد استیضاح نظر بدهند و اعتبار و عزت مجلس به این امر است نه به فشار و جبر.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت ، مسعود پزشکیان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۷ مرداد) مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی طرح استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مخالفت با این استیضاح، گفت: تصمیم نداشتم صحبت کنم اما متاسفانه برخی دانسته یا ندانسته اظهاراتی در مورد مجلس مطرح کردند که احساس کردم باید از تمامیت مجلس و نمایندگان دفاع کنم؛ اینکه گفتند نمایندگان لابی کردند و پول گرفتند چه کسانی را زیر سوال می بریم؛ یعنی اگر من به آقای ربیعی رای دادم پول گرفتم؛ متاسفانه جوی راه انداخته اند که اگر استیضاح رای نیاورد حیثیت مجلس از بین می رود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حیثیت مجلس زمانی از بین می رود که با جو و فشار بخواهد رای دهد، افزود: به حق باید رای داد نه با جوسازی، انگ زدن، تهمت زدن به همدیگر؛ کدام نماینده پول گرفته است؛ نمایندگانی که می گویند برخی پول گرفته اند اگر اثبات کنند باید آنها را از مجلس اخراج کرد.

وی ادامه داد: این حرف را از تریبون مجلس مطرح کردن و خوراک عده ای رسانه قرار دادن منصفانه نیست؛ نماینده ای پول و باج نگرفته که بخواهد رای دهد یا ندهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، گفت: بنده به آقای ربیعی رای می دهم نه به دلیل اینکه عیب و مشکل ندارد و این شاخص دارد و دنبال دنیا، قدرت و پول نبودم، نیستم و نخواهم بود بهتر است این وصله ها را به همدیگر نچسبانیم.

پزشکیان افزود: تقی زاده به من گفت پسر من پسر ربیعی را نمی شناسد این در حالی است که می گویند این دو نفر با هم شریک شدند و شرکت تشکیل دادند و در دوبی هم شراکت دارند؛ تهمت را نباید از پشت تریبون مجلس گفت ما مسلمان هستیم به خدا و آخرت اعتقاد داریم؛ چرا به همدیگر تهمت می زنیم؟

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: حضرت علی می فرماید” بین حق و باطل چهار انگشت بیشتر فاصله نیست”، حق می گوید دیدن، باطل می گوید شنیدم؛ ما بر اساس شنیده ها می خواهیم رای دهیم؟

وی تصریح کرد: نباید گفت گه اگر رای ندهید اعتبار مجلس از بین می رود بعد هم بگوییم که برخی پول گرفتند که این کار را کردند؛ زندگی من معلوم است و زندگی برخی نیز معلوم است اگر دنبال پول، مقام و قدرت بودیم که خیلی حرف ها را نمی زدیم؛ چرا باید چنین اظهاراتی از تریبون مطرح شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: من ۸ سال در دولت آقای خاتمی  وزیر بودم و هر سال در دولت آقای خاتمی شاهد برگزاری اعتصابات کارگری جلوی وزارت تعاون بودیم در دولت آقای احمدی نژاد نیز این امر صورت گرفت؛ ۵ ساله ربیعی با تمامی ایرادات وزیر است؛ آیا مشکل کارگری را در این وضعیت اقتصادی، صنعتی و ارز و دلار و گرانی حل کرده یا نه.

پزشکیان افزود: آیا وزیری که برای مردم گریه می کند بد است؛ باید قیافه بگیرد؛ تحویل می گیرد می گویند چرا گریه کردی قیافه می گیرد می گویند چرا قیافه می گیرد؛ باید چیکار کنیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: معتقد هستیم نماینده، وزیر و مسئولان ما باید با مردم باشند و اگر نتوانستند مشکلات مردم را حل کنند گریه کنند؛ ما همگی با هم نتوانستیم مشکلات کشور را حل کنیم؛ حداقل جواب مردم را با زبان خوش بدهیم و تحویل شان بگیریم.

وی افزود: آیا ما بودجه و اعتبار به اندازه کافی در اختیار وزیر قرار دادیم که عملکرد درستی داشته باشد؛ جای تعجب دارد که از یک سو پول و اعتبار در اختیارش قرار نمی دهیم و از سویی به دنبال استیضاح وی هستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: به من گفتند نایب رییس هستی ورود نکن و در این رابطه صحبت نکن اما من از آنچه که می فهمم دفاع می کنم و از هیچ جناحی بدون حق دفاع نکردم؛ اگر درک کردم دفاع و اگر نکردم دفاع نکردم.

پزشکیان ادامه داد: در حال حاضر استیضاح به نفع مملکت نیست اما اگر رای ندادم کسی نباید ادعا کند که پول یا باج گرفتم یا اینکه دینی به وزیر داشتم این کار را کردم؛ این بی انصافی، نامردی و ناعادلانه است که هر نماینده یا رسانه و خبرنگاری این حرف را بزند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: نظرات ما با هم متفاوت است و نباید همدیگر را زیر سوال ببریم؛ در گذشته می گفتند فرزندانت خارج هستند و دخترانت بی ام وی سوار می شوند در حالی که فرزندان من روی خارج را ندیده بودند و حتی آن زمان ماشین هم نداشتند و خودروی وزارت خانه را نیز سوار نمی شدند؛ انصاف خوب چیزی است؛ نمایندگان باید بر اساس انصاف نظر بدهند و اعتبار و عزت مجلس به این است نه به فشار و جبر.