۶۰ هزار تن پیاز روی دست کشاورزان بناب مانده است
۶۰ هزار تن پیاز روی دست کشاورزان بناب مانده است

به گزارش قلم پرس بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور دکتر محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از مدیران کل استان و مدیران شهرستان بناب ترتیب یافت، با بیان اینکه کشاورزان بنابی در انتظار تصمیمات مسئولان برای صادرات […]

به گزارش قلم پرس بناب، حجت الاسلام محمد باقری بنابی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بناب که با حضور دکتر محمد کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، جمعی از مدیران کل استان و مدیران شهرستان بناب ترتیب یافت، با بیان اینکه کشاورزان بنابی در انتظار تصمیمات مسئولان برای صادرات هستند؛ اظهار داشت: امیدواریم با صادرات محصول پیاز مشکل کشاورزان منطقه برطرف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید برای شهرستان بناب توجه ویژه شود؛ اذعان کرد: سرمایه گذاری در بناب نیز ویژه است و بایستی مسئولین به این ظرفیت نگاه ویژه داشته باشند.

باقری بنابی در ادامه با اشاره به ظرفیت تولید ۷ میلیون تنی فولاد در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: باید در خصوص تهیه مواد اولیه صنعت فولاد نیز برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.

گزارش فارس حاکی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری مرکز آذربایجان شرقی و در جنوب این استان واقع شده است.

این شهرستان دارای بزرگ ترین شهرک صنعتی منطقه، حوزه علمیه بسیار قوی حضرت ولی عصر(عج)، مراکز علمی و دانشگاهی متعدد، دامداری های صنعتی و سنتی کوچک و بزرگ و همچنین باغات و مزارع مختلف بوده و یکی ازقطب های تولید محصول پیاز بشمار می آید.

با اینکه خشکسالی و کم آبی طی سال های اخیر بر تولید این محصول استراتژیک منطقه تأثیر منفی گذاشته اما پیازکاران مجبور شده اند با استفاده از روش های مدرن آبیاری همچون قطره ای و بارانی به کشت و پرورش این محصول بپردازند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴