۵۶ درصد عملیات‌های آتش‌نشانی تبریز مربوط به محبوس‌شدگی در آسانسور است
۵۶ درصد عملیات‌های آتش‌نشانی تبریز مربوط به محبوس‌شدگی در آسانسور است
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: ۵۶ درصد عملیات‌های این سازمان مربوط به محبوس شدگی در آسانسور است.

به گزارش قلم پرس، علیرضا زبردست در اولین نشست از سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز اظهار کرد: روزانه به صورت متوسط دو هزار تماس با مرکز فوریت‌های آتش نشانی ۱۲۵ توسط شهروندان گرفته می‌شود و به صورت میانگین روزانه هشت عملیات امدادونجات و اطفای حریق در سطح شهر تبریز انجام می‌شود.

وی با اشاره به زمان استاندارد رسیدن به محل حادثه اذعان کرد: زمان استاندارد رسیدن به محل حادثه در کشور حدود ۳ الی ۵ دقیقه است و سازمان آتش نشانی تبریز نیز با ۴ دقیقه و ۳۰ ثانیه مطابق با این استاندارد عمل می کند. این سازمان علاوه بر تبریز به شهرهای اطراف نیز خدمت رسانی می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به اینکه آسانسورهای موجود در شهر تبریز باید استاندارد باشند، خاطرنشان کرد: تعمیر و نگهداری به موقع آسانسور نقش بسزایی در کاهش حوادث شهری دارد؛ بطوری که ۵۶ درصد تماس و عملیات سازمان مربوط به محبوس شدگی در آسانسور است.

سلسله نشست‌های خبری مدیران شهرداری تبریز به همت اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز و با هدف تبیین عملکرد مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز و با حضور اصحاب رسانه به عنوان نمایندگان افکار عمومی آغاز به کار کرد.