۱۹.۵درصد فضای آموزشی کشور نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است/  افزایش ۳۵ درصدی اعتبار پروژه‌های مشارکتی
۱۹.۵درصد فضای آموزشی کشور نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است/  افزایش ۳۵ درصدی اعتبار پروژه‌های مشارکتی

[ad_1] رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۹.۵درصد فضای آموزشی کشور نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است. به گزارش قلم پرس،از بناب، مهرالله رخشانی‌مهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری دو باب مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: تلاش و پیگیری خیر نیکوکار […]

[ad_1]


رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۹.۵درصد فضای آموزشی کشور نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی است.

به گزارش قلم پرس،از بناب، مهرالله رخشانی‌مهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری دو باب مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از مشارکت خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: تلاش و پیگیری خیر نیکوکار در ساخت این مدرسه با معماری مناسب و زیبا ستودنی است.

وی با اشاره به روند افزایش رقم تعهدات خیرین مدرسه‌ساز افزود: در سال‌جاری نیز همچون سنوات گذشته تلاش شد اعتبار ردیف پروژه‌های مشارکتی افزایش یابد به‌طوریکه رقم اعتبارات ملی ۳۵ درصد رشد داشته است.

رخشانی‌مهر در خصوص وضعیت ساختمان‌های مدارس کشور گفت: در سطح کشور ۱۹.۵ درصد از فضاهای آموزشی نیازمند تخریب، بازسازی و یا مقاوم‌سازی بوده و از این تعداد ۷ درصد مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و ۱۳ درصد نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار امیدواری کرد با تأمین هزینه‌ها و تجهیزات مورد نیاز وضعیت مدارس کشور را بهبود دهیم تا دانشآموزان در بهترین شکل ممکن به تحصیل علم و دانش بپردازند.

تا ۵ سال آینده هیچ مدرسه فرسوده‌ای در بناب باقی نخواهد ماند

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح و بهره برداری دو باب مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان بناب با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: وجود مشکل در سیستم آموزشی باعث ایجاد مشکلات بعدی در سایر حوزه ها می شود و ریشه درمان غالب مشکلات جامعه را باید در سیستم آموزش و پرورش آن جامعه جستجو کرد از این رو لازم است نگاه ویژه ای برای حل مشکلات معلمان و دانشجویان و دانش آموزان معطوف شود.

حجت الاسلام محمد باقری بنابی سپس یکی از اولویت های کاری خود در شهرستان را توجه به بهسازی و نوسازی مدارس بناب عنوان کرد و افزود: امیدوارم تا ۵ سال آینده هیچ مدرسه فرسوده ای در شهرستان بناب وجود نداشته بشد.

این گزارش می افزاید، همچنین با حضور معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور کلنگ احداث مدرسه ۹ کلاسه عدالت و ساختمان جدید کانون فرهنگی، تربیتی ۱۳ آبان در زیربنای ۸۰۰ مترمربع به زمین زده شد و قرار است اعتبارات این دو پروژه آموزشی از محل اعتبارات ملی تأمین و پرداخت شود.

مدرسه ۶ کلاسه روشنایی فر در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۶۰ مترمربع و زیربنای یک هزار و ۵۴ مترمربع با مشارکت خیر نیکوکار مصطفی روشنایی فر و با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان ساخته شده است که سهم خیر ۳۵۰ میلیون تومان است.

همچنین مدرسه ۶ کلاسه ۱۵ خرداد نیز در روستای چلقایی بناب توسط معاون وزیر آموزش و پرورش به بهره برداری رسید.

این مدرسه ۶ کلاسه نیز در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۵۰ مترمربع و زیربنای ۷۳۲ مترمربع و صرف اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان از محل طرح های تخریب و بازسازی توسط اداره کل نوسازی مدارس استان آذربایجان شرقی ساخته شده است.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴

 

 

 


[ad_2]