یالچینتاش: به زودی مارش مناسب برای تراکتورسازی را آماده می کنم
یالچینتاش: به زودی مارش مناسب برای تراکتورسازی را آماده می کنم

الیاس یالچینتاش، خواننده سرشناس ترکیه در گفتگو با «آناتولی» اظهار داشت دوست دارم زبان فارسی یاد بگیرم و شاید در آینده در ترانه های مشترک به این زبان نیز بخوانم. به گزارش قلم پرس، الیاس یالچینتاش، خواننده سرشناس ترکیه که ترانه هایش در سال‌های اخیر مورد توجه مردم ایران نیز قرار گرفته است، در گفتگو […]

الیاس یالچینتاش، خواننده سرشناس ترکیه در گفتگو با «آناتولی» اظهار داشت دوست دارم زبان فارسی یاد بگیرم و شاید در آینده در ترانه های مشترک به این زبان نیز بخوانم.

به گزارش قلم پرس، الیاس یالچینتاش، خواننده سرشناس ترکیه که ترانه هایش در سال‌های اخیر مورد توجه مردم ایران نیز قرار گرفته است، در گفتگو با خبرگزاری “آناتولی” با اشاره به علاقه اش برای یادگیری زبان فارسی اظهار داشت: یادگیری الفبای فارسی برای من دشوار بوده و تلاش زیادی می خواهد، فعلا به دلیل کارهایم وقت کافی ندارم اما دوست دارم که یاد بگیرم. شاید در آینده در بخشی از ترانه های مشترک، به این زبان نیز بخوانم.

وی در ادامه در ارتباط با مارشی که برای تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، لیگ فوتبال ایران آماده کرده است، گفت: قبلا نیز در توئیتر به این سورپرایز اشاره کرده بودم. ساختار ملودی ترانه اخیرم «بیلمه جه» برای ساخت یک مارش بسیار مناسب است. می خواهم به زودی شعر مناسب آن را برای تراکتورسازی نوشته و به هوادارانش هدیه کنم. تلاش مان در این زمینه ادامه دارد، به زودی اعلام می کنم.

یالچینتاش شور طرفداران این تیم نسبت به آن را “فوق العاده” توصیف کرد و افزود: قبلا نیز بازی های تیم تراکتورسازی را دنبال می کردم.

 به برگزاری کنسرت‌های ویژه برای طرفداران ایرانی ام در نقاط مختلف جهان ادامه می دهم

این خواننده جوان پاپ ترکیه پیشاپیش فرار رسیدن عید نوروز را به ایرانیان تبریک گفت و در مورد برنامه هایش در این زمینه افزود: در ترکیه و سایر کشورها از جمله کانادا و استرالیا برای هواداران ایرانی کنسرت های ویژه برگزار می کنیم. در نوروز امسال مجموعا ۶ اجرا در استانبول و وان برای ایرانی ها در نظر گرفته ایم. برنامه ها را نیز از طریق رسانه های اجتماعی اعلام می کنیم.

یالچینتاش با اشاره به استقبالی که از کنسرتش در تابستان گذشته در جزیره کیش صورت گرفت، گفت: این نخستین کنسرت یک خواننده پاپ از ترکیه بعد از چند دهه در ایران بود. ۴ روز متوالی در کیش کنسرت برگزار کردیم و با استقبال بسیار پرشور ایرانی ها مواجه شدیم، به طوری که بلیت های برنامه خیلی پیشتر به فروش رسیده بود. دوست دارم در شهرهای دیگر ایران به ویژه تهران و تبریز نیز کنسرت برگزار کنم.

– احتمال ایفای نقش در یک فیلم سینمایی ساخت ایران وجود دارد

وی در ارتباط با سایر فعالیت های هنری اش در ایران که قرار است انجام شود، اظهار داشت: از ایران پیشنهادهای زیادی در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه حضور در سینمای این کشور دریافت می کنم. سینمای ایران جایگاه بسیار معتبری در جهان دارد و به همین دلیل من هم دوست دارم که در یکی از این فیلم ها حضور داشته باشم. احتمالا به زودی یک خبر جدید در این زمینه برای هوادارانم داشته باشم.

یالچینتاش که این روزها در زمینه ترانه سرایی با خوانندگان نامی ترکیه همکاری می کند، همچنین گفت: البته حضور در پروژه های سینمایی بستگی به سناریوهای آن ها دارد. من دوست دارم که در این پروژه ها خودم را بازی کنم. یعنی شخصیت هنری در سناریو برای من مناسب تر خواهد بود.

– به ترانه های محسن یگانه و همایون شجریان گوش می دهم 

یالچینتاش با بیان این که کارهای برخی از خواننده های ایرانی مانند «محسن یگانه»، «همایون شجریان» و گروه «کاکوبند» را دنبال می کند، در مورد احتمال همخوانی با خواننده های سرشناس این کشور اظهار داشت: خواننده های بسیار مستعدی در این کشور وجود دارد، پیشنهاداتی هم برای همخوانی با برخی از خوانندگان داریم، ولی فعلا نمی توانم نامشان را ذکر کنم.

او درباره علاقه ایرانی ها به ترانه هایش گفت: موزیک یک مبحث جهانی است. انسان ها بدون آشنایی با زبان شعری که برای ترانه نوشته شده است، می توانند با آن انس گرفته و گوش دهند. هر ترانه احساسات خاصی را در دل انسان ها بر می انگیزد. به همین دلیل نیازی به آشنایی با زبان آن وجود ندارد. گروه کاکوبند در ایران بدون استفاده از کلمات ترانه های خود را می سرایند، اما هزاران نفر با آن آشنایی دارند.

این خواننده پاپ جوان در پایان با اشاره به علاقه ای که به تاریخ ایران دارد، افزود: به غیر از کنسرت دوست دارم به ایران سفر کنم. این کشور دارای میراث فرهنگی بسیار غنی بوده و با کشورمان اشترکات فرهنگی زیادی دارد.