یادداشت؛ دوران ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده است
یادداشت؛ دوران ابرقدرتی آمریکا به پایان رسیده است

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امیر محمود گودرزی؛ مداخله نظامی در یمن در ۶ فروردین ۱۳۹۴ ( ۲۵ مارس ۲۰۱۵ ) به رهبری و فرماندهی عربستان سعودی و همراهی امارات، بحرین، کویت، اردن، مراکش، سودان، مصر با نام عملیات «طوفان قاطعیت» همراه با محاصره همه جانبه علیه کشور بی دفاع یمن به منظور باز گرداندن منصور […]

گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امیر محمود گودرزی؛ مداخله نظامی در یمن در ۶ فروردین ۱۳۹۴ ( ۲۵ مارس ۲۰۱۵ ) به رهبری و فرماندهی عربستان سعودی و همراهی امارات، بحرین، کویت، اردن، مراکش، سودان، مصر با نام عملیات «طوفان قاطعیت» همراه با محاصره همه جانبه علیه کشور بی دفاع یمن به منظور باز گرداندن منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن کلید خورد.

کشورهای همراه عربستان در این جنگ با فهم بی نتیجه بودن آن به تدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه طلبانه در یمن به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا امروز ادامه داده است.

عربستان در تجاوز خود علیه یمن از حمایت‌های مستقیم و غیر مستقیم اطلاعاتی، مالی، تجهیزات نظامی غربی‌ها و ایالات متحده امریکا و رژیم صهیونیستی بهره مند بوده است.

این حمله و محاصره همه جانبه توسط عربستان سعودی منجر به وقوع یک جنایت جنگی بی سابقه و قحطی و یک بحران شدید انسانی و گسترش همه جانبه بیماری و تخریب کلیه زیرساخت‌ها و میراث فرهنگی و تاریخی با قدمت سه هزار ساله شده است.

سازمان بین الملل و دیده‌بان حقوق بشر بارها گفته‌اند که حملات هوایی و زمینی در یمن به افراد بی پناه و زنان و کودکان به یک جنایت جنگی و انسانی بی سابقه منجر شده است.

حملات کشورهای متحد عربی بیشتر به نابودی انبارهای مواد غذایی، بهداشتی و کارخانجات و زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها و بازارها منجر شده است.

طبق سنت الهی پیروزی خون بر شمشیر و مظلومین، قطعی می‌باشد و بازنده اصلی مستکبرین و ظالمان هستند، عربستان سعودی و امارات از ابتدا با محاسبه اشتباه از برتری عددی و تجهیزاتی نظامی خود در برابر مردم مظلوم یمن خود را پیروز قطعی جنگ قلمداد کرده بودند، آنان می‌خواستند با پیروزی در یمن برای خود اعتبار و جایگاهی در سیاست خارجی فراهم کنند که با مقاومت مردم و نیروهای انصار الله یمن ناکام ماند و در حال حاضر پیروزی‌های زیادی نصیب فقیرترین کشور عربی، نسبت به پولدارترین و غنی‌ترین کشور های عربی شده است و جبهه عربی و صهیونیستی در باتلاقی فرو رفته‌اند که به راحتی نمی‌توانند از آن خارج شوند.

نقض آشکار حقوق بشر در یمن به سبب ادامه محاصره اقتصادی، زمینی، هوایی و دریایی که سیاست گرسنه نگه داشتن مردم به عنوان یکی از ابزارهای غیر انسانی تجاوز علیه یمن استفاده می‌شود تا جایی که مردمان یمن در ۴۸ ساعت یکبار  یک وعده غذایی می‌خورند و خیلی اوقات خودشان را با برگ درختان سیر می‌کنند و هر ساعتی کودکانی بر اثر گرسنگی می‌میرند و این تراژدی یک شرمساری برای جهانیان به ارمغان آورده است. سئوال اینجاست که چرا حامیان دروغین حقوق بشر و کشورهای غربی و سازمان های بین المللی سکوت اختیار کرده؟ و حتی از متجاوزان به صورت همه جانبه حمایت می‌کنند.؟

اوضاع و احوال یمن در آستانه یک فاجعه بزرگ انسانی و قحطی و نسل کشی می‌باشد و دیوید بیسلی (رئیس برنامه جهانی غذایی) در نشست شورای امنیت در خصوص یمن خواستار جلوگیری از مرگ شهروندان یمنی بخاطر گرسنگی شده است. اینکه مدام فقط بگوئیم شرایط یمن فاجعه آمیز و بحرانی است هیچ چیز  را در یمن تغییر نمی‌دهد و جامعه بشری مخصوصا مسلمانان باید از این مصیبت غمبار شرمسار و خجل‌زده باشند و وظیفه شرعی  انسانی خودشان را انجام دهند و به سخن ارزشمند پیامبر اکرم (ص) توجه نمائیم که فرمودند «هرکس فریاد کمک‌خواهی مسلمان را بشنود و به او پاسخ نگوید و کمکش نکند مسلمان نیست». قطعا عربستان سعودی و امارات و همپیمانان غربی مسئول چنین وضعیت اسفباری هستند، غربی‌ها که به اصطلاح مدافع حقوق بشر می‌باشند چشمان خودشان را بر حملات ضد انسانی بسته‌اند و دیگر حرفی از حقوق بشر و شعارهای دروغین نمی‌زنند. همگان بخوبی وقایع و مسیر جنگ یمن را از روزهای اول آن دنبال کرده و می‌دانند که جنگ‌ علیه یمنی‌ها با چراغ سبز و حمایت‌های غربی‌ها و ایالات متحده آمریکا آغاز شد و اگر این پشتوانه همه جانبه و حمایت‌های نظامی و سیاسی و امنیتی و دیپلماتیک آمریکا نبود ائتلاف سعودی به این جنگ کشیده نمی‌شد و این همه انسان‌های بی دفاع کشته و آواره نمی‌شدند. هدف اصلی جنگ یمن، جلوگیری از خروج یمن از کنترل عربستان و ایالات متحده امریکا و تسلیم کردن مجدد آن بود بخصوص که یمن از یک موقعیت جغرافیایی و استراتژیک مهم و به لحاظ اشراف آن به دریای سرخ و تنگه باب المندب برخوردار است ، آبراهه‌ای که محل عبور و مرور نفتکش های ترانزیتی و کشتی‌های تجاری برای رسیدن به کشورهای عربی حاشیه  خلیج فارس واقع است که کانون خدمت به سیاست های استعماری امریکا در منطقه محسوب می‌شود

مقاومت شش ساله مردم یمن و محور مقاومت منطقه این موضوع را برای جهانیان اثبات کرده که هرگز در مقابل زور سر تعظیم در مقابل جبهه عربی – آمریکایی فرود نمی آورد و مقتدرانه در مقابل همه آنان ایستاده و همه معادلات را در یمن، سوریه، لبنان، عراق، بحرین به نفع خود تغییر داده‌اند، به طوریکه نشریه نیویورک پست گزارش می‌دهد که ایران ثابت کرد که دوره ابر قدرتی آمریکا تمام شده است و ایرانی‌ها روز به روز در حال گسترش نفوذ خود در تمام نقاط دنیا، از آمریکای لاتین، آفریقا، آسیا تا خاورمیانه هستند.

ایران به جهانیان نشان داد که دوران بزن در رو  و ابرقدرتی و سلطه آمریکا به پایان رسیده و علنا نفتکش‌ها و کشتی‌های خود را به هر جای جهان که نیاز باشد جلوی چشمان آمریکائیان و غربی‌ها خواهد فرستاد و امپراتوری دریایی انگلیس‌ها و فرانسوی ها پایان داده شده است و اکنون ایران است که سرنوشت امنیت دریاها را در منطقه تعیین می‌کند.

مسائل عراق، لبنان، سوریه و یمن نقش بسزائی در احیای مقاومت دارد و محور مقاومت و ایران در مقابل زورگویان و استعمارگران غربی و آمریکائی مقتدرانه ایستاد و به آنان اجازه نداد به اهدافشان برسد و این موضوع را دیکته کرد که در این منطقه حساس هیچ چیز تغییر نخواهد کرد مگر به خواست محور مقاومت.

ایران نشان داد که ایالات متحده امریکا دیگر ابرقدرت نیست، آن دورانی که آمریکا ناوها و نیروهایش را اعزام و حکومت‌ها را تغییر میداد و سرنوشت ملت‌ها را تعیین می‌کرد تمام شده است و هیچ کشوری و هیچ قدرت نظامی در جهان وجود ندارد که بدنبال درگیری نظامی با ایران باشد ، زیرا به وضوح میدانند شروع کننده آن جنگ میباشند ولی پایان دهنده آن نیستند.

انتهای پیام/م