یادآوری و تذکر روزهای معجزه‌آمیز نقش مؤثری در هدایت ملت‌ها دارد
یادآوری و تذکر روزهای معجزه‌آمیز نقش مؤثری در هدایت ملت‌ها دارد

[ad_1] امام جمعه بناب گفت: فراموش‌کاری و فراموشی ایام و مناسبت‌ها یکی از آفت‌های بزرگ برای جوامع بشری است. به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: پیامبران و ائمه ماموریت داشتند تا موارد و مناسبت‌های […]

[ad_1]


امام جمعه بناب گفت: فراموش‌کاری و فراموشی ایام و مناسبت‌ها یکی از آفت‌های بزرگ برای جوامع بشری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام شیخ مصطفی باقری‌بنابی در خطبه‌های آیین عبادی سیاسی جمعه شهرستان بناب با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: پیامبران و ائمه ماموریت داشتند تا موارد و مناسبت‌های ویژه را یادآور شوند و مردم را از خواب غفلت بیدار کنند تا راه درست را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه یادآوری و تذکر روزهای معجزه‌آمیز نقش مؤثری در هدایت ملت‌ها دارد؛ افزود: با الهام از این پیام آسمانی و ائمه است که شیعیان علی(ع) مناسبت‌های تاریخی را زنده نگه می‌دارند و با این طریق از تاریخ گذشته درس بزرگی می‌گیرند. درس‌هایی که برای آینده بشر مفید است.

خطیب جمعه شهرستان بناب افزود: در تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی ده‌ها و صدها حوادث و اتفاقات پیش آمده که همه آنها ایام‌الله است و ضمن اینکه بایستی از این حوادث درس بگیریم، باید شکرگزار نعمات خداوندی نیز باشیم که ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی سرآغاز استقرار نظام جمهوری اسلامی یکی از این حوادث تاریخی است و باید همیشه آن را در ذهن خود به یادگار بسپاریم.

باقری‌بنابی خاطرنشان کرد: امروز با گذشت ۴۳ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی کمتر کسی بر روی زمین وجود دارد که عزت و عظمتی که جمهوری اسلامی به آن دست یافته است، بی‌اطلاع باشد.

وی همچنین گفت: در طول ۴۳ سال گذشته برای دنیا ثابت شده که جمهوری اسلامی ایران چقدر در برابر قدرت‌های بزرگ دنیا ایستاده و این‌ها دستاورد کمی برای نظام نیستند و امروز افکار عمومی در جهان ناگزیر هستند به این حقیقت اعتراف و اقرار کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب اذعان داشت: دولت جمهوری اسلامی امروز مترقی‌ترین قدرت را در منطقه تشکیل داده است در حالی که قدرت‌های بزرگ دنیا تلاش می‌کنند که این اتفاق نیفتد.

انتهای پیام/س


[ad_2]