گمرک ایران ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه را در ارس اجرا کند
گمرک ایران ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه را در ارس اجرا کند

گمرک ایران ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه را در ارس اجرا کند به گزارش قلم پرس،مجید کیانی صبح پنج‌شنبه در نشست وزیر اقتصاد و دارایی با مدیران و فعال اقتصادی آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در دوران جدید مدیریت منطقه آزاد ارس، کار را با یک هماهنگی کامل با سایر نهادهای استان و استاندار آذربایجان‌شرقی شروع کردیم. […]


گمرک ایران ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه را در ارس اجرا کند

به گزارش قلم پرس،مجید کیانی صبح پنج‌شنبه در نشست وزیر اقتصاد و دارایی با مدیران و فعال اقتصادی آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: در دوران جدید مدیریت منطقه آزاد ارس، کار را با یک هماهنگی کامل با سایر نهادهای استان و استاندار آذربایجان‌شرقی شروع کردیم. حل مشکلات متعدد منطقه آزاد ارس در گرو همدلی و همکاری با سایر ادارات است.

 وی با بیان اینکه از ظرفیت مناطق آزاد به‌صورت کامل استفاده نشده است، خاطرنشان کرد: در سفر ریاست محترم جمهوری به ارس در خصوص هماهنگی‌های مرزی صحبت شد و چندی قبل رئیس‌جمهور اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور را ابلاغ کردند اما هنوز این اتفاق در گمرکات جلفا، نوردوز و خداآفرین اجرایی نشده است.

 رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با تاکید بر اینکه ما به نیابت از وزارت اقتصاد مامور شده‌ایم هماهنگی‌ها را در مرزها انجام دهیم، متذکر شد: برخی دستگاه‌ها ماده ۶۵ را به اجرا درآورده و مسئولیت‌ها را واگذار کرده‌اند اما باید این اتفاق در گمرک نیز اجرایی شود.

وی افزود: بحث مالیات ارزش افزوده مشکل دیگری است که به مزیت‌های مناطق آزاد آسیب می‌زند. فعالان اقتصادی یک‌بار برای ماده اولیه ارزش افزوده می‌دهند و یک بار در صادرات. در تعهد ارزی نیز این مشکل وجود دارد و تاکنون بانک مرکزی برای رفع آن اقدام نکرده است.

کیانی با اعلام اینکه شعب بانک‌های مستقر در منطقه آزاد ارس باید از اختیارات بیشتری برخوردار باشند، توضیح داد: چند سالی است به شعبات بانک‌های دایر در منطقه خیلی از تصمیمات را نمی‌توانند اتخاذ کنند و انتظار داریم به شعب مناطق آزاد نگاه ویژه‌ای شکل گیرد. کمتر از ۱۰ درصد منابع گردش مالی که در منطقه آزاد رخ می‌دهد در بانک‌های منطقه است و همین باعث بروز مشکل در ارائه تسهیلات شده است.