گزارش و جزئیات حادثه‌ ریزش ساختمان ۵ طبقه تبریز
گزارش و جزئیات حادثه‌ ریزش ساختمان ۵ طبقه تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز، علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در سی و چهارمین جلسه‌ علنی شورای شهر ضمن ارائه گزارش از حادثه‌ ریزش ساختمان پنج طبقه در منطقه‌ی عباسی اظهار کرد: این حادثه سی آذر در ساعت ۷:۵۴ ۱ دقیقه رخ داده بود، ساختمان برای یک پیلوت و […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، علیرضا زبردست، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز در سی و چهارمین جلسه‌ علنی شورای شهر ضمن ارائه گزارش از حادثه‌ ریزش ساختمان پنج طبقه در منطقه‌ی عباسی اظهار کرد: این حادثه سی آذر در ساعت ۷:۵۴ ۱ دقیقه رخ داده بود، ساختمان برای یک پیلوت و ۲ طبقه از شهرداری مجوز داشته ولی اقدام به ساخت یک پیلوت با پنج طبقه کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای رفع این حادثه پنج ایستگاه ما مستقیما وارد عمل شد و به ۲۳ ایستگاه دیگر نیز فراخوان دادیم نیروهایشان آمدند، زمان تقریبی رسیدن به محل حادثه هفت دقیقه بود، متاسفانه به دلیل ترافیک و ازدحام بیش از چهار کیلومتر آتش‌نشانان مسیر را برای رسیدن به محل دویده بودند.

آتش‌پاد زبردست در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با اعلام مدیریت بحران استانداری، تمامی اکیپ‌های امدادی، هلال احمر، نیرو ی انتظامی، اورژانس و عوامل سپاه برای ایجاد نظم و انصباط در محل حادثه حضور یافتند و کار ما را تسهیل کردند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: آواربرداری به صورت دستی و مکانیزه انجام گرفت و زمان شروع و اتمام عملیات در حدود ۱۲ ساعت طول کشید، تعداد مصدوم این حادثه نیز ۱۵ نفر و پنج فوتی اعلام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در طبقه اول این ساختمان انفجار گازی رخ داده بود، اضافه کرد: علت این حادثه در دست بررسی بوده و از دادستانی خواستیم از طریق کالبدشکافی و بررسی‌های لازم علت حادثه را اعلام کنند.

زبردست در بخش دیگری از سخنان خود از یک حادثه دیگر در همان روز خبر داد و افزود: مورد دوم حادثه در منطقه‌ی حکم آباد بود که بی احتیاطی شهروند در نصب و نشت گاز به سه واحد مسکونی آسیب رساند.

این مقام مسئول ابراز کرد: از شورای شهر خواهشمندیم در ارائه تسهیلات ساخت وساز برای این افراد دریغ نکنند.

انتهای پیام/