گزارش توئیتری ظریف از سفرش به ازبکستان
گزارش توئیتری ظریف از سفرش به ازبکستان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز ( دوشنبه) در اولین مقصد سفرش به چهار کشور آسیای مرکزی به ازبکستان سفر کرد، امشب در گزارشی توئیتری از دیدار با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور و «عبدالعزیز کامل اف» وزیر خارجه این کشور ابراز خرسندی کرد. وی […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز ( دوشنبه) در اولین مقصد سفرش به چهار کشور آسیای مرکزی به ازبکستان سفر کرد، امشب در گزارشی توئیتری از دیدار با «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور و «عبدالعزیز کامل اف» وزیر خارجه این کشور ابراز خرسندی کرد.

وی نوشت: درباره راه های توسعه روابط هزار ساله مان با هدف پیشبرد همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای، گفت و‌گوهای مثمرثمری داشتیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان را مقاصد بعدی این سفر عنوان کرد.

وزرای امور خارجه ایران و ازبکستان امروز در تاشکند ضمن بررسی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف و تأکید بر گسترش همکاری‌ها، درباره تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و همکاری در خصوص صلح افغانستان به رایزنی پرداختند.

رئیس جمهور ازبکستان نیز در دیدار ظریف بر گسترش همکاری های دو‌کشور در حوزه های مختلف تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران در هفته ای که گذشت نیز برای انجام سفری دوجانبه و شرکت در نهمین کنفرانس قلب آسیا – روند استانبول درباره افغانستان به دوشنبه پایتخت تاجیکستان رفت و ضمن دیدار با رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور و شرکت در این کنفرانس، در حاشیه آن با برخی مقامات سرکت کننده از جمله رئیس جمهور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

انتهای پیام/