کمیته بین المللی المپیک: نامه رسمی انصراف کره شمالی از المپیک به دست ما نرسیده است
کمیته بین المللی المپیک: نامه رسمی انصراف کره شمالی از المپیک به دست ما نرسیده است

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد نامه رسمی امتناع کره شمالی از شرکت در بازی های پیش رو در توکیو را دریافت نکرده است.    روز سه شنبه ، خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که کره شمالی  برای محافظت از ورزشکاران خود در برابر عفونت ویروس کرونا در المپیک شرکت […]

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری تاس، کمیته بین المللی المپیک اعلام کرد نامه رسمی امتناع کره شمالی از شرکت در بازی های پیش رو در توکیو را دریافت نکرده است.  

 روز سه شنبه ، خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد که کره شمالی  برای محافظت از ورزشکاران خود در برابر عفونت ویروس کرونا در المپیک شرکت نخواهد کرد.

IOC در بیانیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه، کمیته ملی المپیک کره شمالی با وجود چندین درخواست از طرف کمیته بین المللی المپیک ، قادر به برقراری کنفرانس تلفنی نبود و طی آن قرار بود وضعیت COVID-۱۹ در کره شمالی نیز مورد بحث و بررسی قرار گیرد. تاکنون IOC هیچگونه اظهارات رسمی از کمیته ملی المپیک کره شمالی برای انصراف از بازی‌های المپیک را دریافت نکرده است.

بازی‌های المپیک توکیو به دلیل شیوع ویروس کرونا برای یک سال به تعویق افتاد و قرار است تابستان سال جاری برگزار شود. 

به این ترتیب برای اولین بار از سال ۱۹۸۸، ورزشکاران کره شمالی در المپیک غایب خواهند بود. مون جا این رئیس جمهور کره جنوبی ابراز امیدواری کرده بود یک تیم مشترک از دو کره در بازی‌های المپیک شرکت کند که این اتفاق اکنون رخ نخواهد داد.

کیم ایل گوک وزیر ورزش کره شمالی در جلسه با کمیته المپیک کره شمالی این تصمیم را گرفت و به ورزشکاران ابلاغ کرد.

کره شمالی در آخرین المپیک خود در سال ۲۰۱۶ ریو به دو مدال طلا، ۳ نقره و دو برنز دست یافته بود تا در رده ۳۴ جدول مدال‌ها قرار گیرد.

انتهای پیام