کمیته بازرسی و نظارت بر نحوه عملکرد مشاوران املاک و خودرو در دادگستری آذربایجان شرقی تشکیل شد
کمیته بازرسی و نظارت بر نحوه عملکرد مشاوران املاک و خودرو در دادگستری آذربایجان شرقی تشکیل شد

[ad_1] به گزارش قلم پرس – احمد موقری در جلسه «تشکیل کمیته بازرسی و نظارت بر نحوه عملکرد مشاورین املاک و خودرو»، با اشاره به پیشرو بودن دادگستری استان در ساماندهی مشاورین املاک و خودرو، برنامه مذکور را از اولویت های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی عنوان کرد […]

[ad_1]

به گزارش قلم پرس – احمد موقری در جلسه «تشکیل کمیته بازرسی و نظارت بر نحوه عملکرد مشاورین املاک و خودرو»، با اشاره به پیشرو بودن دادگستری استان در ساماندهی مشاورین املاک و خودرو، برنامه مذکور را از اولویت های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و تشکیل کمیته بازرسی و نظارت بر نحوه عملکرد مشاورین املاک و خودرو با حضور اداره کل تعزیرات حکومتی استان، اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان، اتاق اصناف، اتحادیه مشاوران املاک و خودرو را ضروری دانست.

وی نوع برخورد بازرسان کمیته در عملکرد مشاوران املاک و خودرو را مهم توصیف کرد و افزود: جدیت و سختگیری در بازرسی با نگاه پیشگیرانه، از تخلفات بعدی پیشگیری خواهد کرد.

موقری از الحاق شهرستان های بزرگ استان به طرح مذکور تا ۳ ماه آینده و بقیه شهرستان ها تا پایان سال خبر داد و ابراز امیدواری کرد: تمام مشاوران املاک استان تا پایان سال به سامانه املاک متصل شوند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر جلوگیری از فعالیت بیش از ۱۵۰ بنگاه معاملات خودرو غیرمجاز در سطح کلانشهر تبریز تأکید و اظهارکرد: بنگاه های معاملاتی خودرو که مجوّز فعالیت ندارند بایستی توسط اتحادیه مربوطه ساماندهی شوند و از فعالیت بدون مجوّز آن ها جلوگیری شود.

در این جلسه مقرر شد اتحادیه صنف نمایشگاه های اتومبیل تبریز نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اعضای زیرمجموعه خود اقدام کند و در راستای جلوگیری از جعل و کلاهبرداری توسط برخی افراد سودجو، تمهیدات لازم برای راه اندازی و ایجاد سامانه جدید در زمینه ثبت الکترونیکی معاملات خودرو را به عمل آورد.

همچنین مقرر شد اتحادیه مشاوران املاک و خودرو با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان، با واحدهای صنفی غیرمجاز و بدون پروانه برخورد قانونی به عمل آورده و در صورت ضرورت نسبت به اخذ دستور قضایی و پلمب واحد صنفی متخلف اقدام کنند.

در راستای اجرای تکالیف مقرر در تبصره یک ماده ۲۷ قانون نظام صنفی «قبل از پلمب محل دایر شده از ۱۰ تا ۲۰ روز به دایر کننده مهلت داده می شود تا کالای موجود در محل را تخلیه کند».

انتهای پیام/

[ad_2]