کتابت آیات قرآن کریم / هنر خوشنویسی باید بیش از پیش در تبریز جدی گرفته شود
کتابت آیات قرآن کریم / هنر خوشنویسی باید بیش از پیش در تبریز جدی گرفته شود

به گزارش قلم پرس از تبریز، “سیدقاسم ناظمی” در همایش کتابت آیات الهی که همزمان با شب قدر در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به صبغه تبریز در حوزه‌ هنر خوشنویسی، و ظهور و حضور هنرمندان شاخص این هنر در این منطقه و همچنین با توجه به اینکه تبریز خاستگاه و وطن خط […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، “سیدقاسم ناظمی” در همایش کتابت آیات الهی که همزمان با شب قدر در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به صبغه تبریز در حوزه‌ هنر خوشنویسی، و ظهور و حضور هنرمندان شاخص این هنر در این منطقه و همچنین با توجه به اینکه تبریز خاستگاه و وطن خط نستعلیق است، باید بیش از پیش به این هنر فاخر و اصیل توجه شود.

وی گفت: امیدواریم هم با همت مسئولان فرهنگی استان و هم همراهی و حضور هنرمندان، هنر اسلامی خوشنویسی بیش از پیش رونق و توسعه یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حضور جوانان و ترغیب و تشویق هنرمندان جوان این حوزه را در تعالی و بانندگی بیش از پیش هنر خوشنویسی حائز اهمیت عنوان کرد.

وی همچنین کتابت آیات قرآن کریم را یکی از فعالیت های ارزشمند هنرمندان خوشنویس در دوره های پیش عنوان کرد و گفت: هنرمندان بزرگ عرصه‌ی خوشنویسی اهتمام چشمگیری برای کتابت آیات این  کتاب عطیم داشتند و امیدواریم جوانان فعال در عرصه هنر خوشنویسی  نیز این سنت حسنه را بسط و گسترش دهند.

ناظمی تاکید کرد: وقتی جریانی قوی و تاثیرگذار در حوزه های مختلف هنری  اتفاق می افتد و هنرمندان جوان برایشان فضا فراهم می شود این امر به تعالی هنر و فرهنگ منجر می‌گردد.

گفتنی است در این آیین هنرمندان و اساتید خوشنویسی به کتابت آیات کلام الله مجید پرداختند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱