کاهش ۶۰ درصدی هزینه‌ها با حذف نمک‌پاشی/ ذخیره سه میلیون تن محلول برای زمستان امسال
کاهش ۶۰ درصدی هزینه‌ها با حذف نمک‌پاشی/ ذخیره سه میلیون تن محلول برای زمستان امسال
معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز از تولید و ذخیره سه میلیون تن محلول برای استفاده در معابر شهری در فصل زمستان خبر داد.

به گزارش قلم پرس، جواد صدیقی پیش از ظهر امروز در جریان تور رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه استان از واحد محلول‌سازی معاونت خدمات شهرداری تبریز اظهار کرد: شهردار تبریز از ابتدای حضور خود در رأس مدیریت شهری بر عدم استفاده از جامدپاشی نمک به هنگام بارش برف تأکید کرده و محلول‌پاشی را جایگزین مناسبی برای این کار معرفی کردند.

وی افزود: مطابق آمار در سال‌های گذشته ۵۰ هزارتن نمک جامد خریداری و در سطح شهر توزیع می‌شد که به ازای هر شهروند تبریزی ۲۵ کیلوگرم نمک‌پاشی انجام می‌گرفت.

صدیقی با اشاره به آثار مخرب جامدپاشی نمک در سطح معابر اظهار کرد: نمک جامد موجب تخریب آسفالت، پوشیدگی بتن‌ها، نرده‌ها و میلگردها شده و با نفوذ در آب‌های زیرزمینی فضای سبز و منابع آبی شهر را نیز آلوده و غیرقابل استفاده می‌کند.

وی اضافه کرد: با حذف جامدپاشی نمک در سطح شهر و پیشگیری از آسیب به فضای سبز شهری، ۶۰ درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده و در بخش‌های دیگر خدماتی و عمرانی به کار خواهیم گرفت.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز با تأکید بر نقش اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها در بهبود کیفیت خدمات‌رسانی شهرداری خاطرنشان کرد: شهروندان به هنگام بارش برف از تردد در مسیرهای اصلی خودداری کرده و راه را برای ارائه خدمات نیروهای خدوم شهرداری باز گذاشته و در کنار آن به جای استفاده از خودروهای تک‌سرنشین از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی یادآور شد: شهردار تبریز مصر به حذف روش‌های سنتی و استفاده از دانش و تکنولوژی شرکت‌های دانش‌بنیان در محلول‌پاشی است.

تور رسانه‌ای سازمان بسیج رسانه آذربایجان‌شرقی به منظور بازدید از ماشین‌آلات و امکانات زمستانی شهرداری تبریز و واحد محلول‌سازی معاونت خدمات شهری، با حضور احد صادقی، رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای اسلامی شهر، جواد صدیقی، معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز، اکبر پورخردمند شهردار منطقه ۳ تبریز و جمعی از اصحاب رسانه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام/