کاهش چشمگیر پرونده‌های معوق در آذربایجان شرقی قابل تقدیر است
کاهش چشمگیر پرونده‌های معوق در آذربایجان شرقی قابل تقدیر است
رییس قوه قضاییه ضمن تشکر از رییس دادگستری آذربایجان شرقی و کارکنان دستگاه قضا در این استان گفت: کاهش چشمگیر پرونده‌های معوق در استان و تثبیت مالکیت ۴۰۰ هزار هکتار نیز اتفاقات شایسته‌ای بود که جای تقدیر دارد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه پیگیری مصوبات سفر‌های استانی از طریق ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، در جریان آخرین وضعیت اجرای مصوبات سفر‌ به استان قرار گرفت.
رییس قوه قضاییه در جلسه با تاکید بر اینکه هدف اصلی سفرهای استانی اجرای مصوبات سفرها بوده، اظهار داشت: مردم انتظارشان این است که پس از این سفر‌ها اتفاقی بیافتد که در جهت تسهیل دسترسی آن‌ها به عدالت و گره گشایی از کارشان باشد.
رییس قوه قضاییه ضمن تشکر از رییس دادگستری آذربایجان شرقی و کارکنان دستگاه قضا در این استان گفت: ارتباط با مردم از برنامه‌های مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است. کاهش چشمگیر پرونده‌های معوق در استان و تثبیت مالکیت ۴۰۰ هزار هکتار نیز اتفاقات شایسته‌ای بود که جای تقدیر دارد.
آیت ‎الله رییسی با بیان اینکه یکی از دغدغه‎ های جدی دستگاه قضا موضوع بازاجتماعی کردن و بازسازی شخصیت زندانیان است، ادامه داد: چرا که یکی از نکات محوری برای اصلاح مجرمانی که در زندان‌ها نگهداری می‌شوند این است که بیکار نباشند و حتما مشغول کار و تولید شوند.

وی با اظهار تاسف در خصوص عدم تعیین هیات مدیره کارخانه ماشین سازی تبریز گفت: ماشین سازی تبریز بعد از اقدامات قضایی با همت کارگران و کارشناسان برپا شد، اما الان به خاطر اختلاف دو سازمان دولتی و اداری، تعیین هیات مدیره به تاخیر افتاده که اصلا به صلاح نیست.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: این موضوع را دنبال می‌کنیم تا از سوی دولت هیات مدیره به زودی تعیین شود چراکه این امر موجب تسهیل و رونق تولید می‌شود.

آیت الله رییسی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور، گفت: در شرایط کرونا حفظ جان همکاران و مردمی که با دادگستری و سازمان‌های تابعه در ارتباط هستند، یک ضرورت قطعی است.

وی ادامه داد:  باید تمام اقدامات و تمهیدات انجام شود؛ به نحوی که هم جان همکاران و هم ارباب رجوع در امان باشد؛ لذا استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد تاکید است.

رییس قوه قضاییه بر رسیدگی ویژه به همکاران دستگاه قضایی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند افزود: نگاه ویژه‌ای برای درمان همکارانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند، مورد نیاز است تا وضعیت شخص و خانواده آن‌ها بررسی شود.