در حوزه مدیریتی وزیر کار فردی حضور دارد که ۲۷ سمت دارد/کارگران امنیت شغلی ندارند
در حوزه مدیریتی وزیر کار فردی حضور دارد که ۲۷ سمت دارد/کارگران امنیت شغلی ندارند

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: در روابط کار و کارگری عدم امنیت شغلی در قراردادها وجود دارد در حالی که ۹۸ درصد از کارگران قراردادهای کارگری دارند. به گزارش قلم پرس به قل از خبرگزاری خانه ملت، هاجر چنارانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر […]

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: در روابط کار و کارگری عدم امنیت شغلی در قراردادها وجود دارد در حالی که ۹۸ درصد از کارگران قراردادهای کارگری دارند.

به گزارش قلم پرس به قل از خبرگزاری خانه ملت، هاجر چنارانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۷ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: هیات رئیسه محترم؛ در ابتدای صحبت دوست دارم نظمی بر مجلس حاکم باشد، اولین بار است که مجلس تصمیم گرفته تا استیضاحی به صورت جدی شکل بگیرد امروز روی سخنم با تک تک نمایندگان است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یادمان نمی رود از ابتدای انقلاب اصولگرا و اصلاح طلب در کنار هم بودیم، ۸ سال جمهوری اسلامی در برابر ۵۷ کشور دنیا ایستاد به خاطر اصولگرایان و اصلاح طلبان واقعی که اصولگرا و اصلاح طلب بودند، قبل از ورود به مجلس هر چه نگاه کردم که امروز اصولگرایی در کشور بهتر است یا اصلاح طلبی به این نتیجه رسیدم که براساس آنچه که مقام معظم رهبری گفت باید اصولگرایانی اصلاح طلب باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توجه به اینکه اینجا خانه ملت است نه خانه دولت، ادامه داد: آنچه که امروز از بدنه اصولگرایی و اصلاح طلبی منفک شده منفعت طلبانی هستند که نه اصولگرا و نه اصلاح طلب محسوب می شوند، کسانی که بر اریکه های صندلی خواهی مجلس ماحصل خون شهدایی که عکس آن ها نصب شده هستند.

وی با تاکید بر اینکه من بزرگ شده جمهوری اسلامی ایران هستم، کاری نکنید که خجالت بکشیم، این جمهوری اسلامی ایران حاصل خون ۳۵۰ هزار شهید است، عنوان کرد: قالیبافی که قالی می بافت عدم حضور یک روز در محل کار بیمه او قطع شد، سهم عمده ای از شرکت های روستاییان و عشایر متعلق به فولاد است، امروز یک ریال از جمله توسط فولاد خراسان برای این کشور هزینه و سرمایه گذاری نمی شود.

چنارانی با بیان اینکه امروز شما نمایندگان نقطه امید هستید، شما هستید که به ملت امید می دهید دولت از نظر اقتصادی تعطیل است، تصریح کرد: قرار بود در دولت شما همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود، قرار بود اوضاع مدیریت اقتصادی در شستا اصلاح شود، قرار بود ۶۰ درصد هزینه شستا به تامین اجتماعی واگذار شود اما امروز حتی ۱۰ درصد آن نیز واگذار نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر اعتقاد دارید جوانان بیکار هستند در حوزه مدیریتی وزیر کار فردی حضور دارد که ۲۷ سمت دارد، معاون فرهنگی اجتماعی، سرپرست صندوق بازنشستگان، مدیر دفتر وزارتی و در قسمت ها و شرکت های مختلفی نیز سهامدار است، ادامه داد: در بحث روابط کار و کارگری عدم امنیت شغلی در قراردادها وجود دارد، امروز ۹۸ درصد کارگران دارای قراردادهای کارگری هستند، از کارگران چک سفید امضا دریافت می شود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در تشکل خانه کارگری کاملا سیاسی اقدام می شود، خاطرنشان کرد: امروز خانه کارگر نماینده تام الاختیار کارگران نظام جمهوری اسلامی و ۱۳ میلیون بیمه شده است./