کاخ‌سفید: دنبال رویکرد عملی و سنجیده‌ای در قبال کره‌شمالی هستیم
کاخ‌سفید: دنبال رویکرد عملی و سنجیده‌ای در قبال کره‌شمالی هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دنبال رویکرد عملی و سنجیده‌ای است که باز بوده و درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به دنبال دیپلماسی است. این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که کاخ سفید بازبینی سیاست آمریکا در […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به دنبال رویکرد عملی و سنجیده‌ای است که باز بوده و درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به دنبال دیپلماسی است.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که کاخ سفید بازبینی سیاست آمریکا در قبال کره شمالی را تکمیل کرده است. بایدن در دوران رقابت‌های انتخاباتی خود قول داده بود از سیاست‌های رئیس جمهور سابق آمریکا در قبال کره شمالی برگردد.

سخنگوی کاخ سفید اضافه کرد: «هدف ما همچنان تکمیل خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره باقی مانده است».

هنوز مشخص نیست دولت آمریکا چه سیاستی را در قبال کره شمالی اتخاذ خواهد کرد اما ساکی اضافه کرد که بایدن از دولت‌های قبلی چیزهایی را فراگرفته است.

ساکی اضافه کرد: «واشنگتن بر روی “توافق بزرگ” با کره شمالی تمرکز نخواهد کرد و رویکرد “صبر راهبردی” که در دوران باراک اوباما در پیش گرفته شده بود را نیز در دستور کار ندارد».

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفته بود که به دنبال دستیابی به «توافق بزرگ» با کره شمالی است.

کیم و ترامپ دو بار با یکدیگر دیدار داشتند اما نتوانستند به توافقی دست پیدا کنند این در حالی است که ترامپ تلاش داشت تا به رسیدن به توافقی با کره شمالی، دستاوردی در عرصه سیاست خارجی بدست بیاورد.

آخرین دیدار چهره به چهره مقامات ارشد دو کشور در اکتبر ۲۰۱۹ در سوئد برگزار شد، جایی که نمایندگان کره شمالی مذاکرات را ترک کرده و ناامیدی خود را از آمریکا ابراز داشتند.

از سوی دیگر، دولت اوباما رویکرد دوجانبه‌ای را با کره شمالی پیگیری می‌کرد، و از یک سو در حالی که دنبال مذاکره با پیونگ یانگ بود، تحریم‌هایی را نیز علیه این کشور اعمال می‌کرد.

انتهای پیام/.