چین: آمریکا نسبت به درد و رنج‌ فلسطینی‌ها بی‌تفاوت بوده است
چین: آمریکا نسبت به درد و رنج‌ فلسطینی‌ها بی‌تفاوت بوده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) واشنگتن را به دلیل ایجاد مانع در مسیر ایفای نقش شورای امنیت سازمان ملل در خصوص درگیری‌های فزاینده میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین مورد انتقاد قرار داد. این دیپلمات چینی در نشست خبری روزانه خود، اظهار داشت: اغلب اعضای شورای امنیت […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (جمعه) واشنگتن را به دلیل ایجاد مانع در مسیر ایفای نقش شورای امنیت سازمان ملل در خصوص درگیری‌های فزاینده میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین مورد انتقاد قرار داد.

این دیپلمات چینی در نشست خبری روزانه خود، اظهار داشت: اغلب اعضای شورای امنیت سازمان ملل نگرانی خود را از شرایط، در عین درخواست از شورای امنیت برای ایفای نقش و کاستن از تنش‌ها ابراز کرده‌اند، اما متاسفانه ایالات متحده به تنهایی با بیانیه مشترک در نشست اضطراری این نهاد در روز چهارشنبه مخالفت کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از چند منبع گزارش داده بود ۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت با تصویب بیانیه‌ مشترکی با هدف کاستن از تنش‌ها موافق بودند.

وی در ادامه سخنانش در انتقاد از کارشکنی آمریکا و همچنین اقدامات ضد چینی اخیر این کشور، گفت: آمریکا نسبت به رنج و دردهای فلسطینی‌ها بی‌تفاوت بوده است. اما با آلمان، انگلیس و چند متحد دیگر امیدوار بودند میزبان نشست‌های بی‌معنا تحت عنوان سازمان ملل درباره آنچه مسائل «سین‌کیانگ» می‌خواندند، باشند.

چونینگ ضمن درخواست برای رعایت انصاف و عدالت از سوی آمریکا در خصوص تجاوزات و آدم‌کشی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، تاکید کرد: جان مسلمانان فلسطینی هم با ارزش است.

سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر در واکنش به پیشنهاد آمریکا برای برگزاری نشست مجازی در خصوص وضعیت مسلمانان در منطقه سین‌کیانگ، به سوابق حقوق بشری این کشور اشاره کرد. 

وی سابقه حقوق بشری آمریکا را محکوم کرد و گفت: آمریکا بیش از هر کشور دیگری در جهان مسلمانان را کشته است. آمریکا با به راه انداختن جنگ‌ها و انجام عملیات‌های نظامی با نام «مبارزه با تروریسم» در بیش از ۸۰ کشور، بیش از ۸۰۰ هزار نفر را کشته و ده‌ها میلیون نفر را در افغانستان، عراق و سوریه آواره کرده است.

پیشتر و در پی تشدید تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در روزها و هفته‌های اخیر، مقام‌های سه کشور چین، نروژ و تونس از شورای امنیت درخواست کردند تا روز جمعه نشستی را برای بررسی تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی تشکیل دهد. خبرگزاری رویترز به نقل از‏ منابع دیپلماتیک گزارش داد آمریکا با درخواست چین، نروژ و تونس برای برگزاری نشست علنی و مجازی شورای امنیت سازمان ملل در روز جمعه مخالفت کرده و گفته مباحثات این شورا مفید نخواهد بود.

به گفته آن‌ها، شورای امنیت در هفته جاری میلادی دو بار به صورت غیرعلنی تشکیل نشست داد، اما موفق به صدور بیانیه نشد. آمریکا از صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه جنایات رژیم صهیونیستی در جلسه اضطراری این شورا جلوگیری کرد.

شورای امنیت سازمان ملل قرار است ۲۶ اردیبهشت برای بررسی افزایش تنش‌ها در فلسطین اشغالی و غزه نشستی علنی برگزار می‌کند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد. کابینه امنیتی صهیونیست‌ها نیز شامگاه چهارشنبه برنامه‌های نظامی برای افزایش عملیات‌های تهاجمی به جنبش‌های مقاومت حماس و جهاد اسلامی در غزه را تصویب کرد.

وزارت بهداشت نوار غزه امروز اعلام کرد که تاکنون، شمار قربانیان حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به ۱۱۹ شهید رسیده است. همچنین بیش از ۶۰۰ فلسطینی تاکنون مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/م