چرا با وجود هزینه‌های کلان نفس دریاچه ارومیه بر نمی گردد؟
چرا با وجود هزینه‌های کلان نفس دریاچه ارومیه بر نمی گردد؟

[ad_1] عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان در احیای دریاچه ارومیه گفت: برخورد سیاسی با این دریاچه در قالب عملکرد تبلیغاتی و شعاری با تغییر دولت‌ها شدت می‌گیرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، معصومه پاشایی بهرام با اشاره به جزئیات تحقیق و تفحص از هزینه‌کرد ستاد احیای دریاچه […]

[ad_1]


عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مسئولان در احیای دریاچه ارومیه گفت: برخورد سیاسی با این دریاچه در قالب عملکرد تبلیغاتی و شعاری با تغییر دولت‌ها شدت می‌گیرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، معصومه پاشایی بهرام با اشاره به جزئیات تحقیق و تفحص از هزینه‌کرد ستاد احیای دریاچه ارومیه  اظهار کرد: نگین فیروزه ای آذربایجان از دهه ۷۰ به سمت خشک شدن پیش رفت و دولت‌های مختلف با طرح‌ها و برنامه‌هاى متفاوت نتوانستند حیات را به این دریاچه ملی کشور بازگردانند. در طی چند سال اخیر اجلاس‌ها، همایش ها، جلسات و مصاحبه‌های متعددی برای احیای این دریاچه گذاشته شد که متاسفانه شاهد نتایج مطلوبی برای زندگی دوباره آن نبودیم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی افزود: با راه اندازی ستاد احیای دریاچه ارومیه بودجه‌های کلانی برای احیای آن اختصاص داده شد که متاسفانه شاهد خروجی مد نظر نبودیم و همچنین در سفرهای رئیس‌جمهور به دو استان  بودجه مناسبی برای دریاچه  پیش‌بینی شد تا در چند ماه آینده رهاسازی آب را به سمت دریاچه شاهد باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: تحقیق و تفحص مطرح شده، از بعد نظارتی به عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه است، حیات این دریاچه رابطه تنگاتنگی با زندگی اهالی منطقه دارد و حتی از جنبه ملی مى تواند حوزه‌هاى مختلفى را درگیر کند؛ سئوال برای اکثریت ایجاد شده که چرا خروجی‌ها با دریافتی‌های بودجه‌اى آن همخوانی ندارد، البته باید بپذیریم که طی چند سال گذشته کشور با تغییرات متعدد اقلیمی از جمله خشکسالی، کاهش بارندگی، افزایش شدید دما، تبخیر بیش از اندازه  آب تالاب‌ها و دریاچه‌ها و…. روبرو بوده است. 

تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس

وی در ادامه اظهار کرد: دریاچه ارومیه در حال حاضر یک مسیر بحرانی را طی می‌کند و ادامه همین وضعیت، می‌تواند تبدیل به یک فاجعه ملی شود، نمایندگان مردم در بهارستان معتقدند با توجه به رقم بودجه‌ای پیش بینی شده برای این دریاچه خروجی قابل قبولی از احیای آن را شاهد نبوده‌ایم بر همین اساس مقرر شد تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه در دستور کار مجلس قرار بگیرد. 

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در ادامه تاکید کرد: برخورد سیاسی با این دریاچه در قالب عملکرد تبلیغاتی و شعاری با تغییر دولت‌ها شدت می‌گیرد و واقعیت امر اینجاست که دولت‌های متعددی روی کار آمدند و درک درستی از آذربایجان و نگین فیروزه ای آن نداشته‌اند، مرگ دریاچه ارومیه تبعات گسترده ملی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره با نگاه ملی به دریاچه ارومیه، اظهار کرد: دریاچه شور در محدوده دو استان آذربایجان غربی و شرقی قرار دارد، اما نباید امروز قربانی نگاه قومیت شود، این دریاچه نیازمند یک عزم ملی به دور از هر گونه نگاه سیاسی است، تمام این سرزمین از آذربایجان گرفته تا نقطه صفر مرزی زیر لوای ایران و نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی متولیان امر است.

دولت با احیای دریاچه ارومیه از مردم آذربایجان دلجویی کند

پاشایی یادآورشد: مردم آذربایجان گلایه مند هستند که  از دولت اصلاحات تاکنون اهمیت لازم برای حفاظت از دریاچه ارومیه را نداشته است، دولت سیزدهم باید برای دلجویی از مردم دو استان آذربایجان غربی و شرقی یکبار برای همیشه گام بلندی برای احیای این دریاچه برداشته تا شاهد تپش دوباره قلب ارومیه باشیم.

انتهای پیام/


[ad_2]