پیگیری جدی ۲۳ مگاپروژه استان  آذربایجان‌شرقی / سهم ۴۲ درصدی صنعت آذربایجان‌شرقی از ارزش افزوده
پیگیری جدی ۲۳ مگاپروژه استان  آذربایجان‌شرقی / سهم ۴۲ درصدی صنعت آذربایجان‌شرقی از ارزش افزوده

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر پیگیری جدی ۲۳ مگاپروژه استان در سال‌جاری از سهم ۴۲ درصدی صنعت استان در ایجاد ارزش افزوده خبر داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امروز در جلسه فعالان اقتصادی تبریز و مسوولان دولتی در اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه راه‌اندازی و […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با تاکید بر پیگیری جدی ۲۳ مگاپروژه استان در سال‌جاری از سهم ۴۲ درصدی صنعت استان در ایجاد ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، صابر پرنیان امروز در جلسه فعالان اقتصادی تبریز و مسوولان دولتی در اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه راه‌اندازی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط برای اشتغال استان مهم است، اظهار کرد: در کنار این صنایع، اجرا و تکمیل پروژه‌های بزرگ در استان با جدیت دنبال می‌شود، چراکه تاثیر ویژه‌ای بر تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا عملیات اجرایی ۲۳ مگا پروژه در استان براساس برنامه زمان‌بندی شده تا تحقق کامل پیگیری می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به سهم ۴۲ درصدی صنعت استان در ایجاد ارزش افزوده، تصریح کرد: بخش خدمات نقش بسیار مهمی در تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده دارد ولی در استان مغفول مانده و باید در سال‌جاری بیش از پیش به توسعه این حوزه مهم توجه شود.

وی با تاکید بر تکلیف تنظیم‌گری و تسهیل‌گری مجموعه صمت استان، گفت: اتاق بازرگانی باید تبیین‌کننده نقشه راه و محور هدایت فعالیت‌های اقتصادی در استان باشد و با تعامل بخش خصوصی و دولتی می‌توانیم شاهد تغییرات مثبتی در توسعه صنعتی، معدنی و تجاری استان باشیم.

پرنیان ضمن تاکید بر اهمیت فعال شدن میزهای تجاری کشورها و توجه ویژه اتاق بازرگانی به موضوع یاد شده است، متذکر شد: ارتباط تنگاتنگ و مستمر فعالان تجاری و صادرکنندگان با کشورهای هدف صادراتی به‌ویژه استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی نقش پررنگی را ایفا کند.

وی توجه به یکی از محوری‌ترین برنامه‌های وزارت صمت با عنوان توسعه و تعمیق ساخت داخل را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: حل مسأله ورود ماشین‌آلات و تجهیزات و رفع برخی مشکلات گمرکی در این حوزه اقداماتی فراتر از پیگیری‌های مجموعه صمت استان را می‌طلبد و نیازمند ورود دستگاه‌های نظارتی و مسوولان استانی است، چراکه با ورود تکنولوژی‌های نوین زنجیره تولید تکمیل و توسعه واحدهای صنعتی سرعت خواهد گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد : اثربخشی و نتیجه‌محور بودن مصوبات، رفع مسائل و مشکلات واحدهای پراشتغال و دانش‌بنیان و زمان‌بندی برای اجرای مصوبات از رویکردهای جدید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال ۱۴۰۱ است.

وی یادآور شد: با رویکرد جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، از این پس کلیه مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا بوده و تمامی بخشنامه‌ها و مصوبات داخلی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با مصوبات جدید ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بلا اثر خواهند شد.

صابر پرنیان، توجه ویژه به احداث و تکمیل زیرساخت‌ها بخصوص در حوزه تامین آب واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی را خواستار شد و اضافه کرد: عدم تامین مواد اولیه برای واحدهای تولیدی سم است و با همکاری جهاد کشاورزی در تامین مواد اولیه محصولات مرتبط با صنایع غذایی و همچنین کمیته‌های مربوط به فولاد و پتروشیمی در جهت تامین به موقع مواد اولیه تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به وجود ۵.۸ میلیارد تن ذخایر معدنی در استان و ظرفیت های بسیار بالای معادن آذربایجان‌شرقی، بیان داشت: تشکیل مس آذربایجان، تکمیل و توسعه واحدهای فرآوری، فعال‌سازی واحدهای معدنی راکد و بازگردانی به چرخه تولید و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در بخش صنایع معدنی از مهم‌ترین برنامه‌های مسوولان استانی و صمت استان است.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی در ادامه از تشکیل کارگروه ویژه معادن در شهرستان‌ها برای اولین بار در کشور به منظور بررسی، پیگیری و حل مشکلات و مسائل پیرامون واحدهای معدنی استان خبر داد.

گفتنی است  در این نشست مشترک که در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، فعالان اقتصادی تبریز و مسوولان دولتی راهکارهای جذب سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید و افزایش صادرات را بررسی کردند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱/س


[ad_2]