پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم تخصصی‌ترین جشنواره شهرداری تبریز است.
پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم تخصصی‌ترین جشنواره شهرداری تبریز است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم تخصصی‌ترین جشنواره شهرداری تبریز است،«تبریز ۲۰۱۸» بهانه‌ای شد تا این رویداد امسال به صورت بین المللی برگزار شود، البته با مشکلات مالی هم دست و پنجه نرم می‌کنیم که خود هنرمندان پای کار آمده و برای برگزاری […]

مدیرعامل سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز گفت: پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم تخصصی‌ترین جشنواره شهرداری تبریز است،«تبریز ۲۰۱۸» بهانه‌ای شد تا این رویداد امسال به صورت بین المللی برگزار شود، البته با مشکلات مالی هم دست و پنجه نرم می‌کنیم که خود هنرمندان پای کار آمده و برای برگزاری این جشنواره همت بسیاری کردند.

به گزارش   قلم پرس ، ،عصر روز یکشنبه ،حسین آذرنیا در جمع اصحاب رسانه افزود: ۱۲ گروه نمایش از کشورهای عراق، تاجیکستان، ایتالیا، قزاقستان، آلمان، اتریش، آذربایجان، مقدونیه، ترکیه و گرجستان در این جشنواره حضور دارند که پنجم اردیبهشت ماه در ائل گولی افتتاح می‌شود.
وی تشریح کرد: جشنواره بین المللی عکس فیروزه نیز از ۱۸ اردیبهشت ماه استارت می‌خورد، بعد از برگزاری هفت دوره، امسال جشنواره فیروزه به صورت بین المللی تا ۲۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد و در این مسابقات هنرمندانی از ۱۴ کشور حضور دارند.

وی بیان کرد: ۱۷۰ هنرمند در برگزاری این جشنواره دخیل هستند،و در این جشنواره به تمامی ذائقه‌های تئاتر توجه شده است و ۱۴ نمایش از تبریز، ۱۲ نمایش خارجی (۵۲ نفر) و ۶ نمایش دیگر داخلی در این جشنواره حضور دارند.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی نمایش‌های خیابانی و فضای باز تبریزیم اظهار کرد: محدودیت‌های مالی مانع دعوت از تمامی گروه‌های خارجی شد و حتی همین امروز کشور آرژانتین پیگیر حضور در این جشنواره بود، در بخش رقابتی ۳۲۰ نمایش به دبیرخانه ارسال شده بود که ۱۷۶ نمایش مورد پذیرش قرار گرفت و ۹۷ نمایش هم آماده بازبینی شد که در نهایت ۱۴ اثر برای بخش رقابتی انتخاب شد، همچنین ۲۵ درخواست از سوی گروه‌های خارجی به دبیرخانه ارسال شده بود.

صدیق جمالی اذعان کرد:طبق برنامه، وزیر ارشاد، معاون وزیر ارشاد، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور و سایر مسئولان کشوری و استانی در آیین اختتامیه حضور خواهند داشت و همچنین استاندار آذربایجان شرقی هم برای تماشای سه نمایش قول مساعد داده است. تنها گلایه ما از نمایندگان مجلس است که نسبت به تئاتر کم لطف شده‌اند، سه داور ایرانی و دو داور خارجی برای جشنواره تدارک دیده شده است و برای اولین بار بازیگر خانم در تئاتر خیابانی ایفای نقش می‌کند.

وی در پایان گفت: : در بخش رقابتی ۳۲۰ نمایش به دبیرخانه ارسال شده بود که ۱۷۶ نمایش مورد پذیرش قرار گرفت و ۹۷ نمایش هم آماده بازبینی شد که در نهایت ۱۴ اثر برای بخش رقابتی انتخاب شد، همچنین ۲۵ درخواست از سوی گروه‌های خارجی به دبیرخانه ارسال شده بود.