پریشانی و ناکامی آمریکا  را می‌توان به وضوح در منطقه دید/ حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است
پریشانی و ناکامی آمریکا  را می‌توان به وضوح در منطقه دید/ حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است

[ad_1] امام جمعه تبریز گفت: پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکار او یعنی رژیم غاصب در منطقه را می‌توان در صحنه‌ حوادث فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه […]

[ad_1]


امام جمعه تبریز گفت: پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکار او یعنی رژیم غاصب در منطقه را می‌توان در صحنه‌ حوادث فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز و در جمع باشکوه نمازگزاران مصلای امام خمینی(ره) تبریز به پیام مهم رهبر معظم انقلاب به حجاج اشاره کرد و اظهار داشت: مضمون این پیام اینگونه بود که غرب مستکبر در منطقه‌ی حسّاس ما و اخیراً در همه‌ جهان روزبه‌روز ضعیف‌تر شده است. پریشانی و ناکامی آمریکا و همدست جنایتکار او یعنی رژیم غاصب در منطقه را می‌توان در صحنه‌ حوادث فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن و افغانستان به وضوح تماشا کرد.

وی ادامه داد: از رهبر معظم تشکر می‌کنیم که چنین پیام پرمغزی را صادر کردند. 

اهداف قطر از میانجیگری

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اهداف قطر از میانجیگری چیست، گفت: رفع تحریم‌ها بعد از سفر اتحادیه اروپایی توافق شد تا مذاکرات متوقف شده در وین پس از سه ماه وقفه از پس گرفته شود و به مکان مذاکرات از وین به دوحه تغییر پیدا کرد. 

وی با اشاره به اهداف دیگر قطر برای این میانجیگری گفت: بین قطر و عربستان نوعی رقابت از دیرباز وجود دارد و اکنون که عربستان میانه خوبی با ایران ندارد قطر این را بهترین فرصت دانسته است. 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: دوحه تلاش دارد تا با اتخاذ راهبرد مذاکره به مرکز دیپلماسی منطقه تبدیل شود و جایگاه خود را که در زمان ریاست جمهوری ترامپ از دست داده بود را بازگرداند. 

وی تصریح کرد: به هر جهت قطر این برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهد تا بتواند نقش خود را ایفا کند.

 شکست‌های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری

خطیب جمعه تبریز در ادامه به شکست‌های سریالی رژیم صهیونیستی در عرصه سایبری اشاره کرد و گفت: بدون تردید تقابل محور مقاومت و صهیونیست‌ها در همه جا جریان دارد این تقابل به وضوح قابل مشاهده است و اکنون درگیری در حوزه سایبری دیده می‌شود. 

وی ادامه داد: به ادعای رئیس دایره سایبری رژیم صهیونیستی یک هزار و و پانصد حمله مختلف علیه جبهه داخلی را خنثی کرده است و البته محور مقاومت سال‌هاست که در مقابل این حملات بازدارنده‌ نظامی دست یافته است. 

امام جمعه تبریز ادامه داد: قطعا بازدارندگی در عرصه سایبری هزینه زیادی برای تل‌آویو خواهد داشت. 

وی با اشاره بر اینکه یک گروه هکری به نام عصای موسی به دستگاه‌های امنیتی اسرائیل آسیب رسانده است و بارها به بخش‌های مالی و زیربنایی اسرائیل حمله کرده است، گفت: به فضل الهی و طبق تاکید رهبری رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده نخواهد داشت هر سال که میگذرد رژیم پوشالی صهیونیست ضعیف‌تر می‌شود.

وی به مناسبت‌های هفته اعم از عرفه، قربان اشاره کرد و گفت: چشاندن شیرینی اعتقاد به ولایت از طریق احیای سنت حسنه رسیدگی به محرومان و گسترش فرهنگ اطعام غدیری بر پایه سفره‌های احسان علوی است. 

وی با بیان اینکه حجاب میوه عفاف و عفاف ریشه حجاب است، گفت: در هر قشری خوش اخلاق و بداخلاق وجود دارد و در واقع بانوان در عین عفیفگی باید رفتار حسنه داشته باشند ولی نباید با یک رفتار بد از یک خانم باحجاب آن را به همه تعمیم بدیم و فقط نیمه خالی را نبینیم. 

آل‌هاشم ادامه داد: دین اسلام واقعا دین برادری و خواهری است و همه موظف به کمک به هم است و همگی همانند دندانه‌های یک شانه هستیم و سرنوشت‌مان به هم بستگی دارد.

وی به یک سئوالی مبنی بر اینکه پول دارم و لباس شیک می‌خرم و آرایش هم خواهم کرد، اشاره کرد و گفت: هر کسی با اتکا به پول و ثروت خود هر کاری که دلش بخواهد را انجام دهد که دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند. 

امام جمعه تبریز به سئوال دیگری اعم از اینکه به شما چه ربطی دارد و من را در قبر شما نمی‌گذارند را مورد اشاره قرار داد و گفت: درست است که حتی نزدیک‌ترین فرد در قیامت به فریاد ما نخواهد رسید ولی یکی از اصول دین اسلام امر به معروف و نهی از منکر است. 

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند فلسفه حجاب احترام به شخصیت زن است و یکی بگوید که من این احترام را نمی‌خواهم، چه کار کنیم، گفت: حجاب امر شرعی و اجتماعی است و آزادی فردی و خواسته شخصی تا جایی راه دارد که به حقوق اجتماعی دیگران ضرر نرساند. میدان برای انتخاب وقتی مجاز است که منع شرعی ندارد. 

حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه برخی‌ها هم با این سئوال که من شوهر و پدر و مادر  دارم و با بدحجابی من مشکلی ندارند، گفت: پدر و مادر و شوهر در حیطه اختیاری خود تصمیم می‌گیرند و‌ حجاب امری اجتماعی و رعایت آن حق اجتماعی است. 

وی با تاکید بر اینکه حرام و حلال دو مقوله شرعی است و تا قیامت هم تغییر نخواهد کرد، گفت: رضایت شوهر در بی‌حجابی همسر جز اینکه او را شریک گناه می‌کند هیچ سود دیگری ندارد. 

خطیب جمعه تبریز با بیان سوال اگر بی‌حجابی بد است چرا صدا و‌سیما فیلم‌هایی پخش می‌کند که ترویج بی‌حجابی است، گفت: برای اینکه صدا و‌سیما به طور خاص و عام وارد ترویج  احکام دینی نشود و خود را با این مضمون تطبیق ندهد قابل پذیرش نیست زیرا صدا و سیما و تمام رسانه‌ها باید مروج باشند ثانیا مگر تقلید شما صدا و‌سیماست، حتی خود رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کرده‌اند در پخش برنامه از صدا و سیما دلیل بر حلیت و مشروعیت آن نیست. 

انتهای پیام/۶۰۰۳۰


[ad_2]