پرکاس: تراکتور تاکتیکی نداشت جز ارسال‌های بلند/مصدومیت‌ها ارتباطی به بدنسازی ندارد
پرکاس: تراکتور تاکتیکی نداشت جز ارسال‌های بلند/مصدومیت‌ها ارتباطی به بدنسازی ندارد

[ad_1] سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت: تراکتور در این بازی فقط یک کار می‌کرد وتوپ را بلند پشت بازیکنان ما می‌فرستاد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، رضا پرکاس در نشست خبری بعد از شکست مقابل تراکتور در هفته ششم لیگ برتر، عنوان کرد: در ابتدا به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم، خوب پرس کردند، جانانه […]

[ad_1]


سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان گفت: تراکتور در این بازی فقط یک کار می‌کرد وتوپ را بلند پشت بازیکنان ما می‌فرستاد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، رضا پرکاس در نشست خبری بعد از شکست مقابل تراکتور در هفته ششم لیگ برتر، عنوان کرد: در ابتدا به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم، خوب پرس کردند، جانانه جنگیدند. ما ۴ بازیکن نداشتیم اما بقیه بازیکنان که در زمین بودند از بازیکن ۲۰ ساله تا بازیکن باتجربه جنگیدند اما فوتبال همین است اگر از موقعیت‌ها استفاده نکنیم گل می‌خوریم. حریف فقط یک کار می‌کرد، توپ را بلند پشت بازیکن ما می‌فرستاد.

سرمربی تیم فوتبال نفت آبادان افزود: ما موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم اما فوتبال همین است اگر گل نزنید گل می‌خورید. شاید فشار و جو هوادار باعث شد موقعیت ۵۰-۵۰ را گل نزنند باید از داور تمکین کنند ما داوران را نقد نمی‌کنیم اما دوست داریم در صحنه های ۵۰-۵۰ حق را به دفاع بدهند. ما تلاش‌مان را کردیم. تراکتور در خانه خود مقابل هواداران‌شان بازی می‌کرد و لازم بود فشار بیاورد. من چیزی ندیدم جز توپ‌هایی که پشت دروازه ما فرستادند ما هم خوب پوشش دادیم. گلی که دریافت کردیم مشکوک به آفساید بود و داور وسط نمی‌تواند تصمیم‌گیرنده برای آفساید باشد و داور کنار باید تصمیم بگیرد. VAR می‌تواند خیلی از مسائل را حل کند.

پرکاس در ادامه صحبت‌هایش در مورد اینکه فکر نمی‌کنید بازی امروز حساس بود، تصریح کرد: همه بازی‌های لیگ برای ما حساس است. در بازی با پرسپولیس ۴۵ دقیقه به حریف فشار آوردیم. فوتبال است و هوادار هم تشویق کرد.

وی در مورد نظر باشگاه در خصوص حمایت از وی، خاطرنشان کرد: باشگاه صحبتی ندارد که بخواهد حمایت کند یا خیر، وقتی صحبتی نشده دلیلی ندارد پیش داوری کنیم اما ما با توجه به داشته‌هایمان عالی کار کردیم، بیت سعید، ریکانی و … را نداشتیم، با تاکتیکی که داشتیم دست حریف را خوانده بودیم و حریف هیچ کار ترکیبی نداشت. شاید تاکتیک آنها بود توپ را بلند پشت دروازه ما بفرستد. من به تاکتیک سرمربی احترام می‌گذارم. وقتی تیمی نتواند کار ترکیبی در زمین کند به کار هوایی روی می‌آورد. ما خوب بازی را کنترل کردیم. گل مشکوک به افساید بود اما بازی تمام شده و باید برای بازی‌های بعد بجنگیم. ما موقعیت گل داشتیم آن هم مقابل ۴۰ هزار هوادار تراکتور در تبریز.

پرکاس در پاسخ به سوالی دیگر درباره اینکه بازیکنان شما زیاد زمین می‌خوردند و همین باعث اعتراض زیاد هواداران شد، تصریح کرد: بازیکن حریف هم زمین خورد، توپ در جریان نبود، مهاجم تراکتور زمین افتاد و عضله‌اش گرفت آیا شما می‌توانید بگویید به خاطر تمرینات ضعیف است؟ بازیکنی که ضربه می‌خورد به من مربی اشاره می‌کند که ضربه خورده است. هیچ بازیکن ما خودش را به عمد زمین نزد و در مرام ما نیست. ما دو بار فیرپلی انجام دادیم اما میزبان این کار را نکرد گله هم نداریم اما ما وقتی توپ را به خاطر بازیکن تراکتور بیرون می‌زنیم آنها توپ را به ما ندادند اشکالی ندارد چون فیرپلی جزو قوانین بازی نیست.

وی درباره کارت زرد داور به دروازه‌بان، یادآور شد: دروازه بان نخواست وقت کشی کند می‌خواست با بازیکن حریف بازی کند اما بک لحظه دید مهاجم حریف فشار آورده بنابراین تا وقتی توپ برسد جدا شد و توپ را زد شاید از دید داور این وقت کشی بود.

پرکاس در مورد اینکه نفت آبادان بازی‌سازی را از خط دفاعی آغاز کرده و توپ را در تمام زمین به گردش در‌می‌آورد، نتیجه به دست آمده را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: تیم نفت آبادان است که بازیکنانی دارد که ذاتا توپ را به گردش درمی آورند. وقتی تیمی قدرت دارد روی زمین بازی کند چه دلیلی دارد توپ را بلند کنیم؟ ما خیلی راحت می توانستیم بازی را باز کنیم اما چون دقیقه آخر بود مدافعان ترجیح دادند توپ را بلند بزنند. تراکتور عقب نشسته بود اما تراکتور ۳ دفاعه بازی می‌کرد و جناحین خالی بود. بازیکنان تراکتور بدون توپ کار نمی‌کردند و وقتی توپ داشتنند کار می‌کردند. بهترین کار را کردند و توانستیم بارها خودمان را جناحین تراکتور برسانیم آن هم نه بازی مستقیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه شما به تاکتیک تراکتور انتقاد دارید، عنوان کرد: من نگفتم تاکتیک نداشتند گفتم تاکتیک‌شان ارسال بلند پشت بازیکنان ما بود، این هم می‌تواند یک تاکتیک باشد. تیمی که نمی‌تواند به هر دلیلی روی زمین بازی کند رو به سیستمی دیگر می‌آورد مثلا وقتی ما در ضربات ایستگاهی قوی هستیم به کرنر روی می‌آوریم. بله! گل این تیم روی زمین بود ولی ما در یک لحظه توپ را بیهوده دفع کردیم. پاس دادن در فوتبال برتری یک تیم را نشان نمی‌دهد. مالکیت یعنی خلق موقعیت و منجر شدن به موقعیت. شما می‌توانید در محوطه خودتان چند صد پاس بدهید.

پرکاس افزود: به تاکتیک حریف احترام می‌گذارم و نمی‌گویم چیز بدی است. ما اینجا برای حداکثر امتیاز آمده بودیم اما مقابل هواداران تراکتور و ۴ بازیکن غایب از جمله ریکانی، مریدی، بوعذار مصدوم بودند باید به داشته‌هایمان اکتفا کنیم. وقتی بازی به انتها نزدیک می‌رسد چرا باید روی به بازی ریسکی بیاوریم؟ در نیمه دوم به اندازه کافی موقعیت داشتیم.

سرمربی نفت آبادان در مورد اینکه آیا مصدمیت به خاطر بدنسازی نیست، گفت: خیر ریکانی از سال قبل مصدومیت دارد اما به خاطر تعصبی که به تیم دارد با درد بازی می‌کرد اما هماهنگ کردیم او در تهران مداوا شود. بوعذار و مریدی در بازی با پرسپولیس مصدوم شدند و مصدومیت‌های ما ربطی به بدنسازی ندارد. 

انتهای پیام/


[ad_2]