پروژه کوتاه‌مدت گذر از اوج مصرف آب در کلانشهر تبریز به بهره‌برداری رسید
پروژه کوتاه‌مدت گذر از اوج مصرف آب در کلانشهر تبریز به بهره‌برداری رسید

[ad_1] پروژه کوتاه‌مدت گذر از اوج مصرف ۱۴۰۱ با عنوان اصلاح ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ خط آبرسانی کلانشهر تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید. استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه، اظهار داشت: اصلاح ایستگاه پمپاژ شماره ۵ باعث بهبود و پایداری مناسب تامین آب شرب مورد […]

[ad_1]

پروژه کوتاه‌مدت گذر از اوج مصرف ۱۴۰۱ با عنوان اصلاح ظرفیت ایستگاه پمپاژ شماره ۵ خط آبرسانی کلانشهر تبریز با حضور استاندار آذربایجان شرقی به بهره‌برداری رسید.

استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه در مراسم بهره‌برداری از این پروژه، اظهار داشت: اصلاح ایستگاه پمپاژ شماره ۵ باعث بهبود و پایداری مناسب تامین آب شرب مورد نیاز کلانشهر تبریز می‌شود.

عابدین خرّم از اقدامات انجام گرفته در راستای اجرای پروژه های کوتاه مدت گذر از اوج مصرف ۱۴۰۱ از مدیریت متعامل و درک متقابل شرکت های آب منطقه‌ای و آبفای استان و همراهی این دو شرکت برای بهبود وضعیت آب استان قدردانی قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی در خصوص این پروژه گفت: خط آبرسانی تبریز به طول ۱۸۰ کیلومتر دارای ۱۲ مخزن و ۵ ایستگاه پمپاژ اصلی با هزینه ای بالغ بر ۱۱۷ میلیارد ریال آماده بهره برداری شده است که  آب شرب شهرها و روستاهای مسیر از میاندوآب تا تبریز را تامین می کند.

یوسف غفارزاده اظهار کرد: با توجه به کاهش ظرفیت و بازدهی ایستگاه شماره ۵ بر اثر کارکرد بالای ۲۰ سال از سه هزار لیتر در ثانیه به ۲هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه، یکی از پروژه‌های کوتاه مدت گذر از اوج مصرف کلانشهر تبریز در سال ۱۴۰۱ اصلاح پمپاژ شماره ۵ بود که با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه قادر خواهد بود کاهش ۲۰۰ لیتر در ثانیه ای ایستگاه پمپاژ شماره ۵ خط آبرسانی را جبران کند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین از پروژه مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی ذخیره آب شرب خط دوم آبرسانی تبریز بازدید کرد.

غفارزاده با اشاره به اینکه مخزن ۱۰۰ هزار مترمکعبی تبریز متشکل از دو مخزن ۵۰ هزار مترمکعبی بتنی واقع در ارتفاعات شهرک فن آوران (سردار شهید سلیمانی) تبریز با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد در حال اجراست ، گفت: با توجه به تاکید استاندار به بهره برداری از مخازن فوق در حداقل زمان، عملیات اجرایی مخزن شمالی تا پایان تیر ماه و مخزن جنوبی حداکثر تا پایان شهریورماه به اتمام می رسد.

۵۵ درصد آب از طریق خط زرینه‌رود، ۱۳ درصد از سد نهند، ۳۱ درصد از چاه‌ها و بقیه نیز از قنات ها تامین می‌شود.
 

[ad_2]