پایان تعمیرات سالانه ایستگاه تقویت فشار گاز کیش
پایان تعمیرات سالانه ایستگاه تقویت فشار گاز کیش

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، تعمیرات سالانه ایستگاه تقویت فشار گاز جزیره با دریافت PIG ارسالی از منطقه عملیاتی سیری در اسفندماه پارسال طبق برنامه زمان‌بندی‌شده آغاز شد. همه تعمیرات لازم در بخش‌های برق و تهویه، ابزار دقیق، کنترل و مکانیک، جداسازی تکنیکال روم از اتاق کنترل، با استفاده […]

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، تعمیرات سالانه ایستگاه تقویت فشار گاز جزیره با دریافت PIG ارسالی از منطقه عملیاتی سیری در اسفندماه پارسال طبق برنامه زمان‌بندی‌شده آغاز شد. همه تعمیرات لازم در بخش‌های برق و تهویه، ابزار دقیق، کنترل و مکانیک، جداسازی تکنیکال روم از اتاق کنترل، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه از حیث نیروی انسانی و تجهیزات و بدون استفاده از خدمات فنی و مهندسی شرکت‌های پیمانکاری زودتر از زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده به پایان رسید و گازرسانی به نیروگاه‌های برق جزیره کیش بدون فشارافزایی کمپرسورها پس از ۷۲ ساعت قطع گاز انجام شد.

در همین راستا با توجه به کارکرد ۶۰ هزار ساعته Dry Seal Gas هر دو کمپرسور ایستگاه تقویت فشار گاز، ضرورت انجام تعمیر آنها به‌منظور تأمین انرژی نیروگاه‌های جزیره کیش پس از انجام عملیات تعمیرات زمستانی در برنامه کاری قرار گرفت. تعمیر قبلی Dry Gas Seal در سال ۱۳۹۱ با حدود ۲۰ هزار ساعت کارکرد برای هر کمپرسور انجام شد که با درایت و ظرافت در حفظ، نگهداشت و پایش به‌موقع از آن سال تاکنون نیازی به تعمیر آنها نبود. با پایان تعمیرات Dry Gas Seal و راه‌اندازی کمپرسورها عملیات گازرسانی به نیروگاه‌های برق در ابتدای فروردین‌ماه امسال آغاز شد. تعمیر و راه‌اندازی Dry Gas Seal کمپرسورها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و با کمترین هزینه ممکن و صرفه‌جویی قابل ملاحظه ارزی انجام گرفت.

از جمله نکات برجسته در تعمیرات زمستانی ایستگاه تقویت فشار گاز جزیره کیش می‌توان به مواردی همچون ساخت تعدادی ابزار تخصصی (Special Tools) ازسوی واحد تعمیرات، استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه، بالا رفتن توان فنی کارکنان و فرصت ‌به‌دست‌آمده برای انجام تعمیرات منطقه سیری اشاره کرد.

ایستگاه تقویت فشار گاز منطقه عملیاتی کیش سالانه بیش از ۷ هزار میلیون فوت‌مکعب گاز خوراک نیروگاه‌های تولید برق جزیره کیش را تأمین می‌کند.