پالایشگاه و پتروشیمی تبریز بدهی‌های خود را پرداخت کنند/ ضرورت فعال شدن کمیته حل اختلاف دستگاه‌های دولتی
پالایشگاه و پتروشیمی تبریز بدهی‌های خود را پرداخت کنند/ ضرورت فعال شدن کمیته حل اختلاف دستگاه‌های دولتی

به گزارش قلم پرس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم  امروز دوشنبه در سی‌وششمین جلسه‌ی علنی فوق‌العاده اظهار کرد: پیشنهادم این است اداره کل محیط‌زیست استان گزارش مفصلی درباره اقدامات خود در راستای رفع آلودگی هوای ارائه کند تا مردم نیز در جریان ریز اقداماتشان قرار گیرند. وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: افکار […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، فریدون بابایی‌اقدم  امروز دوشنبه در سی‌وششمین جلسه‌ی علنی فوق‌العاده اظهار کرد: پیشنهادم این است اداره کل محیط‌زیست استان گزارش مفصلی درباره اقدامات خود در راستای رفع آلودگی هوای ارائه کند تا مردم نیز در جریان ریز اقداماتشان قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: افکار عمومی از شورای شهر انتظار دارند تا در خصوص رفع معضل آلودگی هوا اقداماتی را اتخاذ کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر قرار است اقدامی برای شهرانجام دهیم، باید شهروندان را هم از وضعیت موجود آگاه سازیم.

بابایی اقدم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه موضوع معاینه فنی و اتوبوسرانی که در حیطه شهرداری است باید بیشتر از این مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: برخی شائبه‌ها در خصوص صدور معاینه فنی وجود دارد که بهتر است این موضوع تعیین تکلیف شود.

وی در بخش دیگری هم گفت: بخشی از آلودگی هوای در شهر به مسائل کلان ملی و بخش دیگری به مسائل منطقه‌ای باز می‌گردد، با توجه به شرایط اقلیمی  انتظار داریم به صنایع موجود و بحث افزایش سهیمه گاز استان بیشتر توجه شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در مورد صنایع آلاینده بزرگ اظهار کرد: برخی از این واحدها اصرار دارند که آلاینده نیستیم که در این راستا نیروگاه باید گزارشی از دلیل اصرار بر استفاده از سوخت مازوت آن‌ها را گزارش دهد.

بابایی اقدم گفت: بخشی از این موضوع نیز به مردم باز می‌گردد که در همین راستا می‌توانیم با مشارکت و همراهی هم این روزهای سخت را سپری کنیم تا روند آلودگی شهری کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:اعتبارات محیط زیست بسیار اندک بوده و در بودجه باید لحاظ شود، همچنین کمیته حل اختلاف دستگاه‌های دولتی باید فعال باشد.

بابایی اقدم گفت: در بحث پالایشگاه و پتروشیمی نیز تعیین تکلیف‌هایی صورت گیرد تا مطالبات شهرداری نیز پرداخت شود.

انتهای پیام/