وضعیت آشفته محوطه مقبره الشعرا زیبنده تبریز نیست
وضعیت آشفته محوطه مقبره الشعرا زیبنده تبریز نیست

جلسه بررسی مشکلات مجموعه تاریخی مقبره الشعرا با حضور فرماندار تبریز، شهردار تبریز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون دادستان تبریز تشکیل شد. فرماندار تبریز دراین جلسه با انتقاد از طولانی شدن عملیات اجرایی پروژه مقبره الشعرا، گفت: چندین سال است پیرامون این مجموعه حصارکشی شده و منظره بدی را برای شهروندان، […]


جلسه بررسی مشکلات مجموعه تاریخی مقبره الشعرا با حضور فرماندار تبریز، شهردار تبریز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاون دادستان تبریز تشکیل شد.

فرماندار تبریز دراین جلسه با انتقاد از طولانی شدن عملیات اجرایی پروژه مقبره الشعرا، گفت: چندین سال است پیرامون این مجموعه حصارکشی شده و منظره بدی را برای شهروندان، اهالی منطقه و میهمانان و مسافران ایجاد کرده است.

علی جعفری آذر افزود: این وضعیت آشفته و ویران و رها شده زیبنده تبریز نیست و دستگاههای مرتبط باید با اقدام جهادی مشکلات محوطه را در قسمت شمالی و جنوبی با فوریت رفع کرده و محیط را آماده پذیرایی از میهمانان تابستانی کنند.

وی با انتقاد ازطراحی سازه چند صد میلیارد تومانی زیر زمینی ضلع شمالی که ضرورت و کاربری های آن چندان معلوم نیست، گفت: مقبره الشعرا یکی از قطب های گردشگری آذربایجان و همچنین محل تفریح همشهریان و اهالی منطقه است و شهرداری تبریز باید تا آخر خردادماه امسال نسبت به یکسان سازی محوطه، پوشش سازه ها و گودال ها و گلکاری و ایمن سازی محوطه و تملک مغازه های واقع در اول تکیه حیدر برای تسهیل عبور و مرور به طرف مقبره الشعرا اقدام کند.

اعضای جلسه همچنین از پروژه های پیرامون مقبره الشعرا و  محله حیدر تکیه سی نیز بازدید کردند.