وزیر کار درباره نحوه دریافت بدهی شستا از فدراسیون فوتبال شفاف سازی کند
وزیر کار درباره نحوه دریافت بدهی شستا از فدراسیون فوتبال شفاف سازی کند

به گزارش ایسنا، عباس مقتدایی با اشاره به موضوع طلب دو میلیون یورویی شرکت شستا از فدراسیون فوتبال گفت: پرداخت دومیلیون یورو از اموال بازنشستگان به ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گلایه جدی فعالان حوزه بازنشستگی را به دنبال داشت مبنی بر اینکه چرا دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان تامین اجتماعی به […]

به گزارش ایسنا، عباس مقتدایی با اشاره به موضوع طلب دو میلیون یورویی شرکت شستا از فدراسیون فوتبال گفت: پرداخت دومیلیون یورو از اموال بازنشستگان به ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گلایه جدی فعالان حوزه بازنشستگی را به دنبال داشت مبنی بر اینکه چرا دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت قرض الحسنه داده شود و بعد با درگیری و التماس می خواهند این مبلغ بازپس گیرند.

وی افزود: از همان ابتدا تذکرات و سوالاتی را از وزرای مربوطه مطرح کردم. با دادستان کل کشور و رئیس دیوان محاسبات مکاتبه داشته و خواستار ورود و بررسی این موضوع شدم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در این بین چندی پیش مدیرعامل شستا در گفتگو با رسانه ها اعلام کرد که ما پولمان را به صورت کامل و با نرخ روز یورو پس گرفته ایم و ماجرا حل شد اما بعد از آن وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مکاتبه ای با بنده اعلام کرد که در حال پیگیری جهت اخذ مبلغ هستند و مطرح نکرد «که پول تسویه و ماجرا حل شده است».

وی افزود: این درحالیست که فدراسیون فوتبال در خصوص برگرداندن پول به نرخ زمان استقراض مشکل داشت و حتی توان تسویه این مبلغ را به نرخ آن زمان هم نداشت، حالا چگونه شده که فدراسیون به یکباره پول را پرداخت کرده آن هم به نرخ روز ؟ در همین راستا فعالان حوزه بازنشستگی و ورزش با بنده تماس گرفتند و نکاتی را در این باره بیان کردند.

مقتدایی مطرح کرد: به دنبال این اتفاق، سریعا مکاتبه ای با مدیرعامل تامین اجتماعی انجام داده و خواستار ارائه اسناد دریافت این مبلغ به نرخ روز شدم. در آن نامه اشاره کردم که طبق اعلام مدیرعامل شستا، دومیلیون یورو به نرخ روز وصول شده بنابراین اسناد را ارائه کنید. مکاتبات ما با مدیرعامل تامین اجتماعی بی پاسخ ماند لذا از آقای شریعتمداری خواستم که دستور ارسال پاسخ سریع را صادر کند.

وی افزود: آن مکاتبه هم بی پاسخ ماند و مجددا مکاتبه ای با آقای سالاری داشتم که همچنان بی پاسخ مانده است. باز هم روز شنبه هفته جاری در مکاتبه ای دیگر از آقای شریعتمداری خواستم دستور پاسخ سریع را صادر کند.

نماینده اصفهان ادامه داد: این عدم پاسخ و اتفاقات این چند روز بین شستا و فدراسیون فوتبال و اظهارات متفاوتی مطرح شده توسط طرفین بیانگر مباحث جدیدی است لذا به طور جدی پیگیر موضوع هستیم و از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توقع داریم که در اسرع وقت این موضوع را شفاف کنند که آیا این پول دریافت شده یا خیر و اگر دریافت شده مقدار ریالی آن معادل نرخ روز بوده است؟

انتهای پیام