وزیر ورزش: ورزش با گرانی ارز نیازمند حمایت بیشتری است
وزیر ورزش: ورزش با گرانی ارز نیازمند حمایت بیشتری است

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده که صبح امروز(پنج شنبه) با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بهره برداری قرار گرفت، با قدردانی از زحمات مسئولان فدراسیون کشتی، گفت: در مکان بسیار مقدسی گرد هم آمده ایم تا نتیجه زحمات شبانه روزی چند ماهه مجموعه مدیریت کشتی کشور […]

به گزارش ایسنا، مسعود سلطانی فر در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید صدرزاده که صبح امروز(پنج شنبه) با حضور رییس مجلس شورای اسلامی مورد بهره برداری قرار گرفت، با قدردانی از زحمات مسئولان فدراسیون کشتی، گفت: در مکان بسیار مقدسی گرد هم آمده ایم تا نتیجه زحمات شبانه روزی چند ماهه مجموعه مدیریت کشتی کشور با هدایت دکتر علیرضا دبیر که انصافا در این مدت شبانه روزی کار کردند، را شاهد باشیم. بنده ۶ یا ۷ مرتبه در خلال آماده سازی این مجموعه به فدراسیون کشتی آمدم و از نزدیک شاهد تلاش های مجاهدانه ایشان و همکارانش بودم. زحمت زیادی کشیدند تا این مکان زیبا برای حفظ آبروی ورزش کشور و فراهم آمدن زیرساخت برای کشتی گیران در راه تاریخ سازی دوباره برای ورزش ایران و کشیدن بار سنگین ورزش مهیا شود.

وزیر ورزش افزود: برای آماده کردن این مجموعه وزین نزدیک به ۲۵ میلیارد تومان هزینه صورت گرفت که از منابع مختلف از جمله وزارت ورزش تامین شد. به همه این عزیزان و به ویژه آقای دبیر خسته نباشید می گویم و امیدوارم این زحمات در مهمترین آوردگاه ورزش جهان به نام المپیک به ثمر بنشیند و کشتی گیران خوب و با انگیزه ما که چند مرتبه در اردوهایشان نیز حاضر شدم، بتوانند برای ورزش ایران افتخار آفرینی کنند. کشتی به عنوان ورزشی که ریشه در تاریخ و فرهنگ کشورمان دارد همیشه پرافتخارترین رشته ما در رقابت های جهانی و المپیک بوده است. از نسل گذشته که عبدالله موحد با ۶ طلای جهان و المپیک پرافتخاترین ورزشکار ما بوده تا حمید سوریان که با ۷ طلای جهان و المپیک پرافتخارین ورزشکار ما شده اند. البته نباید حق هادی ساعی ضایع شود چرا که با ۲ طلا و یک برنز المپیک پرافتخارین ورزشکار ما در المپیک است.

وی با ارائه گرارشی به رییس مجلس، گفت: سرانه ورزشی طی ۸ سال گذشته فقط در بخص امکانات وزارت ورزش از ۴۵ سانتیمتر در سال ۹۲ به نزدیک به یک متر رسیده است. ۵ سال قبل ۳۰۰ زمین مینی فوتبال در کشور داشتیم که امروز به ۲۰۰۰ زمین رسیده است و خانه های ورزش روستایی نیز از ۷۰۰ به ۶۰۰۰ خانه ورزش روستایی افزایش پیدا کرده است.

سلطانی فر در پایان گفت: کشتی ظرفیت های بالایی دارد و مردم از کشتی انتظار دارند در هر میدانی به بهترین نتایج برسد. امسال کمک خوبی از سوی دولت و مجلس به ورزش صورت گرفت تا شاهد موفقیت ورزشکاران در سال المپیک باشیم. با توجه به افزایش قیمت ارز اعزام های ورزشکاران دچار مشکل شده است و باید حمایت های بیشتری از فدراسیون های ورزشی صورت گیرد.  امیدوارم کاروان شادی آفرین ورزش ایران  که همیشه در شرایط سخت توانسته باعث شادی مردم شود همچنان با سرعت بیشتر به مسیر خود ادامه دهد.

انتهای پیام