وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی و اروپا سفر می‌کند
وزیر دفاع آمریکا به فلسطین اشغالی و اروپا سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا طی روزهای آینده با متحدان کلیدی آمریکا در اروپا و غرب آسیا دیدار خواهد کرد. به نوشته پایگاه «هیل»، وزیر دفاع آمریکا قرار است به فلسطین اشغالی، آلمان، انگلیس و مقر ناتو در بلژیک سفر کند. پنتاگون در بیانیه‌ای ساعاتی […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا طی روزهای آینده با متحدان کلیدی آمریکا در اروپا و غرب آسیا دیدار خواهد کرد.

به نوشته پایگاه «هیل»، وزیر دفاع آمریکا قرار است به فلسطین اشغالی، آلمان، انگلیس و مقر ناتو در بلژیک سفر کند.

پنتاگون در بیانیه‌ای ساعاتی قبل‌تر اعلام کرده است: «آستین از روز شنبه برای رایزنی درباره اهمیت روابط دفاعی در عرصه بین‌المللی و همچنین برای تأکید بر تعهد ایالات متحده به بازدارندگی، تشریک مساعی و امنیت کشورهای دو سوی آتلانتیک با سران دولت‌ها و مقام‌های نظامی دیدار خواهد کرد.»

لوید آستین در فلسطین اشغالی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز»، وزیر جنگ این رژیم دیدار خواهد کرد. آستین، عالی‌رتبه‌ترین مقام دولت جو بایدن است که با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دیدار می‌کند.

بیانیه وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان کرده رایزنی‌های رئیس پنتاگون با مقام‌های رژیم صهیونیستی بر «اولویت‌های مشترک» متمرکز خواهد بود و آستین بر تعهد آمریکا برای حفظ حاشیه برتری نظامی رژیم صهیونیستی بر کشورهای منطقه تأکید خواهد کرد.

رایزنی‌های آستین در آلمان بر «مقابله با نفوذ مخرب رقبای استراتژیک» دو کشور و وضعیت نیروهای آمریکا در آلمان متمرکز خواهد بود.

او سپس برای دیدار با «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف ناتو به بلژیک سفر خواهد کرد. نحوه مقابله ناتو با «رفتارهای بی‌ثبات‌کننده روسیه، قدرت‌گیری چین، تروریسم و چالش‌های جهانی از جمله کووید-۱۹ و تغییرات جوی» محور این دیدار را تشکیل خواهد داد.

آخرین مقصد وزیر دفاع آمریکا، انگلیس خواهد بود و او با «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

 

در حال تکمیل…