وزیر خارجه آلمان: روسیه درباره اوکراین باید به فکر همکاری باشد
وزیر خارجه آلمان: روسیه درباره اوکراین باید به فکر همکاری باشد

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آلمان دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران بدون اشاره به تقویت بنیه نظامی ناتو در اوکراین و در مرزهای با روسیه، خواستار تغییر رویکرد روسیه در قبال کی‌یف شد.  به گزارش منابع خبری، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در زمینه روسیه و تنش اخیر این کشور […]

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر خارجه آلمان دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران بدون اشاره به تقویت بنیه نظامی ناتو در اوکراین و در مرزهای با روسیه، خواستار تغییر رویکرد روسیه در قبال کی‌یف شد.

 به گزارش منابع خبری، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در زمینه روسیه و تنش اخیر این کشور با اوکراین گفت: «روسیه در زمینه اوکراین باید تمرکز خود را از تجاوز به همکاری تغییر دهد.»

این در حالی است که دولت اوکراین ظرف یک سال گذشته با کمک آمریکا و دیگر اعضای ناتو نیروها و تجهیزات نظامی را در مرزهای منطقه خودمختار «دونباس» مستقر کرده است. از چند هفته پیش روسیه نیز بخشی از نیروهای خود را در مرزهای غربی مستقر کرد.

اوکراین مدعی است هدف روسیه از استقرار این نیروها، اقدام نظامی علیه کی‌یف هست و حتی مسلح شدن به سلاح اتمی را خواستار شده است.

«آندری کلین» سفیر روسیه در انگلیس نیز  روز دوشنبه  در مصاحبه‌ای گفت، کشورش تهدیدی علیه دیگران از جمله اوکراین نیست اما به اقدامات نظامی پاسخ می‌دهد.

کلین در مصاحبه با  شبکه خبری«بی‌بی‌سی»، ضمن رد در آستانه جنگ قرار داشتن روسیه و اوکراین گفت: «ما قصد نداریم موضع تهاجمی داشته باشیم یا تهدیدی برای هر کشور دیگری از جمله اوکراین محسوب شویم.»

هایکو ماس درباره میانمار نیز گفت: «انتظار داریم تحریم‌ها علیه میانمار در کوتاه مدت موثر باشد.»

انتهای پیام/م