وجود ۷۰ مدرسه کانکسی و پیش‌ساخته در شهرستان زیبنده نیست
وجود ۷۰ مدرسه کانکسی و پیش‌ساخته در شهرستان زیبنده نیست

[ad_1] فرماندار ورزقان گفت: هزینه در آموزش‌وپرورش و توجه بیش‌ازپیش به این نهاد و فرهنگیان درواقع سرمایه‌گذاری برای آینده و تضمین‌کننده توسعه کشور است. مهدی نعمتی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ورزقان با اشاره به وقفه دوساله در آموزش حضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: هرچند در این مدت آموزش به‌صورت غیرحضوری و […]

[ad_1]

فرماندار ورزقان گفت: هزینه در آموزش‌وپرورش و توجه بیش‌ازپیش به این نهاد و فرهنگیان درواقع سرمایه‌گذاری برای آینده و تضمین‌کننده توسعه کشور است.

مهدی نعمتی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان ورزقان با اشاره به وقفه دوساله در آموزش حضوری به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: هرچند در این مدت آموزش به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شد ولی بااین‌حال برخی اُفت‌های تحصیلی و فرهنگی را در بین دانش‌آموزان شاهد بودیم.

 
وی با تأکید بر اینکه برای جبران عقب‌ماندگی‌های موجود در حوزه آموزش‌وپرورش باید تلاش کرد، معلم و آموزش‌وپرورش را زیرساختی بسیار مهم و تأثیرگذار در رشد و توسعه جوامع برشمرد و گفت: مسیر توسعه جوامع از آموزش‌وپرورش گذر می‌کند.
 
فرماندار ورزقان، اظهار داشت؛ معلمین حیات‌بخش بشریتند؛ چراکه عاشقانه و با تلاش شبانه‌روزی افراد جامعه را از تاریکی به‌سوی آگاهی، امید و حیات بانشاط هدایت می کنند که باید قدردان این قشر زحمت‌کش بود و شأن و منزلت آنان را حفظ کرد.
 
وی با اشاره به وجود ۷۰ مدرسه کانکسی و پیش‌ساخته در شهرستان این تعداد مدرسه نامناسب را زیبنده شهرستان زرخیز ورزقان ندانست و به برنامه‌ریزی برای رفع این مشکل با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای تأکید کرد.
 
نعمتی اجرای بهنگام دو تفاهم‌نامه احداث ۳۴ باب مدرسه در شهرستان را از سوی طرفین متعهد در این تفاهم‌نامه‌ها خواستار شد و تصریح کرد: متأسفانه برخی تعهدات باگذشت بیش از ۱۰ سال اجرایی نشده‌اند که انتظار داریم در اسرع وقت اجرایی شوند.
 
وی افزود: مطالبات قانونی مردم شهرستان را از مراجع مختلف پیگیری‌ کرده و انتظار داریم از ظرفیت خیرین به‌ویژه خیرین بومی که در سایر نقاط کشور حضور دارند بهره‌ گرفته شود.
 
فرماندار ورزقان با تأکید بر اینکه باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان باید در مسائل فرهنگی و آموزشی مدارس نقش ایفا نمایند، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی در مدارس نیز باید موردتوجه قرار گیرد.

[ad_2]