وجود بیش از ۳ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور/تنها ۴۰ درصد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند
وجود بیش از ۳ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور/تنها ۴۰ درصد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان وجود بیش از ۳ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور، گفت: تنها ۴۰ درصد از این تعداد تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، همایون هاشمی، با بیان وجود بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور، گفت: اگر بخواهیم افراد […]

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان وجود بیش از ۳ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور، گفت: تنها ۴۰ درصد از این تعداد تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، همایون هاشمی، با بیان وجود بیش از سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور، گفت: اگر بخواهیم افراد تحت سرپرستی این زنان را در نظر بگیریم تامین معیشت حدود ۸ تا ۹ میلیون نفر وابسته به زنان سرپرست خانوار است؛ برخی رخدادهای اجتماعی مانند اعتیاد، سوانح جاده ای، فوت همسر و طلاق در افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار نقش داشته و متاسفانه بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب هنوز حدود ۴۰ درصد زنان سرپرست خانوار تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت جدی از زنان سرپرست خانوار، افزود: حمایت از زنان سرپرست خانوار جزو تکالیف حاکمیتی  است؛ این قشر زنان باید برای فرزندان خود نقش مادر را در کنار نقش پدر ایفا کنند.

وی ادامه داد: زنان سرپرست خانوار عهده دار تامین معاش مادی و معنوی خود و اعضای خانوار بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، حمایت های روانی، اجتماعی، مشاوره ای و مددکاری از زنان سرپرست خانوار را حائز اهمیت خواند و گفت: حمایت ها از این قشر زنان تنها حمایت معیشتی و اقتصادی نیست بلکه در برخی موارد ارائه مشاوره به آنان می تواند انقلاب و شکوفایی در وضعیت زندگی شان ایجاد کند.

هاشمی با بیان اینکه وزارت کشور باید گامی جدی برای بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار بردارند، تصریح کرد: از دولت تقاضا داریم توجه جدی به معیشت، اشتغال، روانشناسی، مددکاری، حمایت های اجتماعی، بسترسازی برای حضور در جامعه و از سویی حمایت ها برای تشکیل مجدد خانواده برای این قشر زنان را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم، افزود: از سمن ها و سازمان های مردم نهاد تخصصی نیز تقاضا داریم وارد این حوزه شده و حمایت مناسبی را از زنان سرپرست خانوار داشته باشند؛ در تمامی کشورها سمن ها به صورت تخصصی فعالیت می کنند اما متاسفانه در ایران سمن ها عمدتا به صورت فراگیر و غیرتخصصی عمل می کنند که این آسیبی جدی است و باید به سمت تخصصی کردن سازمان های مردم نهاد گام برداریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای اینکه شدت، بروز و ظهور آسیب های اجتماعی را در کشور کاهش دهیم دولت باید به وظیفه حاکمیتی خود که همانا تخصیص اعتبارات و برنامه ریزی مناسب برای کنترل آسیب های اجتماعی است عمل کند از سویی حمایت های اجتماعی مردم نیز مهمترین رکن خدمات اجتماعی است./