واکنش به انتقادها در مورد وضعیت آزادراه تبریز – سهند/ آزادراهی که روشنایی ندارد
واکنش به انتقادها در مورد وضعیت آزادراه تبریز – سهند/ آزادراهی که روشنایی ندارد
سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: پیمانکار آزادراه تبریز-سهند برای حذف تنها یک ماهه عوارض از این مسیر طلب چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کرده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، غلامرضا اقبالی عصر شنبه بیست و دوم ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران در خصوص انتقادها در مورد وضعیت آزادراه تبریز – سهند و عوارضی این مسیر اظهار داشت: شرکت بهره بردار تنها برای تعطیلی یک ماهه عوارض این آزادراه صورت وضعیتی به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت عمران ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه این آزاد راه توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش به سرانجام رسیده است، افزود: هر چند این معضل میراث دولت قبلی است و در آن زمان همه اقدامات بر این اساس بوده که روبان افتتاح به دست مسئولان وقت بریده شود، اما تمام مسئولان استانی تلاش می کنند تا سرمایه و سود سرمایه گذار یا به صورت نقد یا تهاتری به وی بازگردانده شود تا پس از آن زمینه برای حذف دائمی عوارض آزادراه تبریز – سهند فراهم گردد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند تصریح کرد: شهروندان سهندی باید تا آن زمان پرداخت نصف عوارض را تحمل کنند و ما نیز به دنبال افزایش سهم آورده دولتی در مقابل سهم سرمایه گذار از طریق اقداماتی چون نصب تابلوها و روشنایی هستیم  و در مورد تحویل ناقص این آزادراه با وجود عدم انجام تعهدات پیمانکار و تمام مباحث و مواردی که در این خصوص مطرح می شود نیز پیگیری هایی در دست انجام است.

وی ادامه داد: پیمانکار قبلی اجرای طرح روشنایی پنج کیلومتر اول از سمت سهند به تبریز خلع ید شده و فرآیند فراخوان و مناقصه برای تعیین پیمانکار جدید صورت گرفته و در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید و سعی می کنیم با تسریع این روند تکمیل روشنایی ۵۰ درصدی آزادراه تبریز – سهند  را تا هفته دولت به نتیجه برسانیم.

اقبالی در مورد مشکل نبود دوربرگردان در این آزادراه نیز گفت: طرح شبدری دوربرگردان در فاصله چهار کیلومتر از تبریز به سمت سهند با مسئولیت پارک علم و فناوری جز مصوبات سفر استانی رییس جمهور با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار است که به احتمال زیاد عملیات اجرایی آن نیز به شرکت عمران واگذار خواهد شد و در سمت سهند به تبریز نیز طرح شبدری دیگری را در همان فاصله چهار کیلومتری از سهند در حال اجرا هستیم و تلاش می کنیم جز طرح های افتتاحی هفته دولت باشد.

انتهای پیام/