هیچ توجیهی برای نادیده گرفتن قانون وجود ندارد
هیچ توجیهی برای نادیده گرفتن قانون وجود ندارد

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران امر انتخابات کشور و تاکید مکرر ایشان بر لزوم عمل به مر قانون توسط مجریان انتخابات، گفت: عمل به قانون وظیفه قانونی و تکلیف شرعی است و هیچ توجیهی برای نادیده گرفتن قانون وجود ندارد. به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران امر انتخابات کشور و تاکید مکرر ایشان بر لزوم عمل به مر قانون توسط مجریان انتخابات، گفت: عمل به قانون وظیفه قانونی و تکلیف شرعی است و هیچ توجیهی برای نادیده گرفتن قانون وجود ندارد.

به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در چهارمین نشست مشترک ستاد انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات استان، قانون‌مندی، رقابتی بودن و حضور باشکوه مردم را از مولفه‌های اساسی یک انتخابات مطلوب در نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: ناظران و مجریان انتخابات مکمل یکدیگر در بسترسازی مناسب برای برگزاری مطلوب انتخابات هستند.

وی افزود: تمام دلسوزان کشور از جمله اعضای ستاد انتخابات و هیات‌های نظارت، زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند و باید با شفاف‌سازی فرایند انتخابات در جهت جلب اعتماد بیشتر و حضور حداکثری مردم همت گمارند.

جبارزاده با تاکید بر لزوم پیگیری‌های مستمر در خصوص فرایند تایید صلاحیت‌ها، خاطرنشان کرد: نسبت به سرنوشت هیچ یک از داوطلبان ثبت‌نام کننده بی‌تفاوت نیستیم و امیدواریم در فرصت باقیمانده تعداد دیگری از کاندیداها شرایط تایید صلاحیت را احراز کنند.

استاندار آذربایجان شرقی متذکر شد: لازم است شیوه‌نامه و نحوه تبلیغات کاندیداها تهیه و تدوین شده و در اختیار آنها قرار گیرد.

به گفته وی، در زمان باقی‌مانده تا برگزاری انتخابات هفتم اسفند، شعبات اخذ رای در سطح استان مورد بازبینی و بازآرایی قرار می‌گیرند تا هر شعبه بنا به شرایط منطقه و محدوده استقرار، بتواند بهترین خدمات را به مردم عزیز و رای‌دهندگان ارایه کند.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود، دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات و مدیران و کارکنان دستگاه‌های اداری را از هرگونه جانب‌داری و یا فعالیت علیه یک نامزد خاص برحذر داشت و خاطرنشان کرد: فرمانداری‌ها به شکل ویژه باید این مراقبت‌ها را انجام دهند تا به بی‌طرفی مجریان خدشه‌ای وارد نشود، زیرا ما امانت‌دار مردم هستیم.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی هم در این جلسه ضمن قدردانی از پیگیری‌های مستمر و دلسوزانه استاندار آذربایجان شرقی در خصوص نحوه تایید صلاحیت‌ها، به ارایه گزارش جامعی از فرایند برگزاری انتخابات پرداخت.

عباسعلی اسدی با بیان این که با بیش از ۸۰ درصد افرادی که مشمول عدم احراز شرایط و یا رد صلاحیت شده‌اند ملاقات حضوری داشتیم، افزود: قانون نحوه اجرا و نظارت بر انتخابات را مشخص کرده است و اگر به مر قانون عمل کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد.

به گفته وی، در پایان بررسی صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در سطح استان، از مجموع ۶۲۳ نفر ثبت‌نام‌کننده، حدود ۶۱ درصد تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: در این مدت ۳۱ نفر از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند، صلاحیت ۱۱۱ نفر احراز نشد و ۱۲۰ نفر نیز رد صلاحیت شدند.

اسدی، پرهیز از شائبه‌آفرینی توسط اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه وظیفه داریم با همدلی و هماهنگی، انتخاباتی سالم و در خور شان نظام برگزار کنیم.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان آذربایجان شرقی همچنین بر لزوم بازآرایی شعبات اخذ رای و بازبینی محل استقرار صندوق ها و مطابقت آنها بر اساس جمعیت و نحوه دسترسی مردم تاکید کرد.

در این نشست دکترسعید شبستری رییس ستاد انتخابات استان نیز گزارشی از روند پیگیری مسائل انتخاباتی و زمان بندی فعالیتهای انتخابات در سطح استان را ارائه نمود و به تشریح اقدامات انجام گرفته در این زمینه پرداخت.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد با توجه به نزدیکی ایام تبلیغات انتخاباتی نشست توجیهی تبلیغات انتخابات با حضور روسای هیات‌های اجرایی و نظارت و با شرکت کاندیداها و روسای ستادهای آنها برگزار و چارچوب‌های تبلیغاتی قانون‌مند و منضبط تبیین شود.