هیئت‌هایی را به استان می‌آوریم که هدف‌دار باشند
هیئت‌هایی را به استان می‌آوریم که هدف‌دار باشند

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ماموریت امروز بسیج تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی در صنعت و خام فروشی نکردن است. به گزارش قلم پرس، احمد محمدزاده شامگاه امروز در همایش مجمع عالی قشر بسیج کارگری استان، با بیان اینکه در گذشته بابت هر کانتینری که وارد کشور […]

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ماموریت امروز بسیج تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی در صنعت و خام فروشی نکردن است.

به گزارش قلم پرس، احمد محمدزاده شامگاه امروز در همایش مجمع عالی قشر بسیج کارگری استان، با بیان اینکه در گذشته بابت هر کانتینری که وارد کشور می‌باشد، یکصد میلیون ریال هزینه تحریم پرداخت می‌شد، اظهار داشت: اما امروز خدا را شکر می‌کنیم که با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تدابیر دولت تدبیر و امید پرونده تحریم‌ها بسته شده است.

وی با اشاره به سفر هیئت‌های بازرگانی خارجی به استان، گفت: هیئت‌هایی را به استان می‌آوریم که هدف‌دار باشند و می‌بینیم که امروز هیئت‌های خارجی برای ورود به استان در نوبت هستند.

محمدزاده افزود: برخی از هیئت‌ها در ابتدا به تبریز می‌آیند و سپس به تهران می‌روند و این نشان دهنده اهمیت و توانمندی‌های موجود در استان است، بر همین اساس باید از توانمندی‌های موجود در استان به نحو احسن استفاده کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه همه این تلاش‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی بوده است، خاطرنشان کرد: به عبارتی می‌خواهیم اقتصاد را برای اقتصاد بدون وابستگی به نفت آماده کنیم، یعنی باید ملتی باشیم که بتوانیم تولید کرده و با ایجاد ارزش افزوده کشور و دولت را اداره کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایط پیش آمده، لوکوموتیو رونق اقتصادی حرکت کرده و از سال آینده شاهد حرکت واگن‌ها خواهیم بود و بر همین اساس افق روشنی را برای اقتصاد می‌بینیم و به آینده امیدواریم.

محمدزاده، با بیان اینکه مدیران بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه‌های کشور، هستند، ادامه داد: ما امروز به مدیران و پرسنل بنگاه‌های اقتصادی کشور امید داریم، چرا که در طول هشت سال دوران دفاع مقدس و ۳۰ سال تحریم‌های ظالمانه به نوعی پرورش یافتند که در برابر سختی‌ها تبدیل به آهن آلیاژی شده‌اند و امروز با توجه به تجربیاتی که به دست آورده‌اند کار کردن برایشان در شرایط عادی کار آسانی است.

وی، با تاکید بر اینکه مأموریت امروز بسیج تحقق اقتصاد مقاومتی و رسیدن به خودکفایی در صنعت و خام فروشی نکردن است، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم آرزوی مقام معظم رهبری را که بستن شیر چاه‌های نفت است را تحقق بخشیم و زمان آن فرا رسیده و با توجه به شرایط موجود در خصوص نفت باید شرایط را به فرصتی برای خودمان تبدیل کنیم تا اقتصادی بدون تکیه بر نفت داشته باشیم.