هیأت تطبیق مانعی در برابر مصوبات شوراها نیست
هیأت تطبیق مانعی در برابر مصوبات شوراها نیست

فرماندار بناب با بیان اینکه در هیأت تطبیق به دنبال کمک به شوراها برای تأیید مصوباتشان در چارچوب قانون هستیم؛ گفت: متأسفانه گاهاً شوراها و شهرداری ها نوعی وانمود می کنند که هیأت تطبیق مانعی در برابر مصوبات شوراهاست. به گزارش قلم پرس،از بناب، رضا لعلی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و […]



فرماندار بناب با بیان اینکه در هیأت تطبیق به دنبال کمک به شوراها برای تأیید مصوباتشان در چارچوب قانون هستیم؛ گفت: متأسفانه گاهاً شوراها و شهرداری ها نوعی وانمود می کنند که هیأت تطبیق مانعی در برابر مصوبات شوراهاست.

به گزارش قلم پرس،از بناب، رضا لعلی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات شوراهای اسلامی دو شهر بناب و خوشه مهر که با حضور نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی، شهرداران بناب و خوشه مهر و اعضای شوراهای اسلامی دو شهر بناب و خوشه مهر برگزار شد، با بیان اینکه شوراها در کشور جلوه و نمادی از مردم سالاری دینی هستند؛ اظهار کرد: عملکرد مثبت شوراها و شهرداری ها منجر به جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت آنها در اداره امور شهر خواهد شد.

وی حفظ اتحاد و همدلی در بین اعضای شورا را برای پیشبرد اهداف و برنامه های شهری ضروری دانست و تصریح کرد: با وجود اینکه اعضای شورای شهر بناب در برخی ادوار گذشته توانمند بودند اما به دلیل عدم اتحاد و هماهنگی نتوانستند موفق عمل کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با بیان اینکه در هیأت تطبیق به دنبال کمک به شوراها برای تأیید مصوباتشان در چارچوب قانون هستیم؛ خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهاً شوراها و شهرداری ها نوعی وانمود می کنند که هیأت تطبیق مانعی در برابر مصوبات شوراهاست.

لعلی افزود: در حالی که هیأت تطبیق همواره در چارچوب قانون رفتار می کند و در مواردی که شورا اصرار به تصویب مصوبه خود داشته باشد، موارد مورد اختلاف به شورای حل اختلاف استان ارجاع داده می شود.

وی از شهرداران بناب و خوشه مهر خواست تا تعامل خود را با ادارات و دستگاه های اجرایی شهرستان افزایش دهند.

فرماندار بناب با تأکید بر اینکه بازتاب رفتار مسئولان در جامعه دیده خواهد شد؛ تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع باید بیش از پیش مهم و جدی گرفته شود.

لعلی در ادامه سخنان خود ضمن تجلیل از دست اندرکاران برگزاری جشنواره ملی کباب بناب، جشنواره تابستانی و جشن غدیر از شورا و شهرداری خواست به فکر اجرای برنامه های نشاط آفرین در سطح جامعه باشند.

تلاش برای ایجاد درآمد پایدار شهری و جذب سرمایه گذار، توزیع متوازن اعتبارات در سطح شهر و همچنین اتمام امورات ناقص شهرداری از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد تأکید فرماندار بناب قرار گرفت.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴