هوشمندسازی از الزامات اصلی زندگی شهری است
هوشمندسازی از الزامات اصلی زندگی شهری است
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز گفت: این سازمان با توجه به ظرفیت‌های در دسترس، در راستای تحقق اهداف شهر هوشمند گام‌هایی برداشته که در این میان می‌توان به سامانه شهروند سپاری و سامانه تبریزلی اشاره کرد.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا کاظمی در گفتگو با برنامه رادیویی «شهریمیز» به بررسی شهر هوشمند پرداخت و گفت: شهر هوشمند فرآیندی است برای اینکه بتوانیم به چالش‌های یک شهر پاسخ هوشمندانه داشته باشیم و در این میان باید از فناوری‌های مختلف بهره بگیریم.

کاظمی هوشمند سازی و تحقق شهر هوشمند را از مهمترین رویکردهای عصر کنونی عنوان کرد و افزود: بدون شک ادغام فناوری اطلاعات و ارتباطات مهم ترین ویژگی هر شهر هوشمند است در یک شهر هوشمند واقعی استفاده از پلتفرم‌های تکنولوژیکی از طریق دستگاه‌های مختلف باید به راحتی قابل دسترسی بوده و ارتباطات بر روی آنها سریع باشد.

وی در خصوص راه اندازی سامانه تبریزلی گفت: با توجه به رسالت و ماموریت فاواهای کلانشهرها و ارائه خدمات بخش‌های دولتی و خصوصی به صورت الکترونیکی به شهروندان، شبکه تعاملی به نام تبریزلی جهت ارائه خدمات الکترونیکی در حال راه اندازی است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز تصریح کرد: تبریزلی از طریق یک درگاه و اپلیکیشین واحد در قالب سرویس‌های الکترونیکی اعم از پرداخت الکترونیکی، کیف پول شهروندی، سرویس های الکترونیکی شهری و شهرداری در حال راه اندازی بوده و تمام نیازهای شهروندان در بستر یک سیستم یکپارچه و منسجم قابل ارائه می‌باشد و هم اکنون در سایت سازمان برای دسترسی شهروندان ارجمند آماده ارائه بخشی از خدمات است.

کاظمی در پایان خواستار حمایت مدیران شهری به منظور رشد و توسعه بسترهای اصلی شهر هوشمند شد